Використовуємо відбивач (reflector) для красивих портретів

Автор Meredith Clark

Коли мова йде про портретну фотографію, найпростішим та найшвидшим способом поліпшити знімки вже й одразу буде відбивач. Рефлектори є різних форм та розмірів. Але лише жанр фотографії найчастіше диктуватиме вам форму та розмір рефлектора, який потрібно купити. Наприклад, якщо ви практикуєте вуличні зйомки чи займаєтесь зніманням в подорожах, то вам буде корисно придивитися до круглого відбивача, близько 50см в діаметрі. Ви зможете тримати його однією рукою та знімати іншою, не заважаючи нікому в місцях з обмеженим простором, до прикладу, в чиємусь домі. З іншого боку, якщо ви думаєте використовувати відбивач для весільної фотографії, то краще за все взяти прямокутний та набагато більший (наприклад, 122 × 183 см), щоб світло від відбивача освітило усіх портретованих на святі.

Який тип рефлектора найкраще купити? 

Я пропоную круглий відбивач 5-в-1, з діаметром між 102-110см. Рефлектор такого розміру дуже добре працює для індивідуальних портретів або зйомки малих груп. Однак, слід пам'ятати, що при такому розмірі відбивача вам, ймовірно, буде потрібен помічник або підставка для утримання рефлектора під час знімання.

5-в-1 відбивачі, як правило, продаються з дифузором та двосторонньою сумкою на блискавці. Туди вміщається дифузор і відбивач з білою, срібною, золотою та чорною сторонами. При першому використанні рефлектора найбільшою проблемою може стати рішення, яким же його кольором найкраще скористатися. У фотографії існують деякі правила щодо випадків застосування кожного з кольорів рефлектора (мій вчитель фотографії в коледжі навіть наголошував, що золотий відбивач є виключно для зйомки студійних портретів). Проте, реальність така, що обраний вами колір буде змінюватися в залежності від вашого стилю фотографії та особистих уподобань. Не завжди треба працювати за правилами. Виявляється, якщо часто практикуватись в застосуванні відбивача при різних обставинах, то це дасть вам повне уявлення про якість освітлення в реальних умовах.

Взагалі, я найкраще сприймаю візуальну інформацію. Краще один раз побачити, аніж десять разів прочитати. Тому вчора вдень я взяла свою сестру Кортні та вийшла з нею на подвір'я, аби зробити кілька знімків. Отже, ви зможете побачити який вигляд матиме портрет з різними кольорами відбивача. Кожне фото було зняте в ручному режимі з однаковими налаштуваннями, всі зображення у цій статті є просто з камери, тому буде видно реальну різницю між знімками без будь-якої пост обробки. Ці світлини були зроблені приблизно о 2 годині дня в штаті Орегон (США). Треба врахувати, що наша місцевість часто задимлена через лісові пожежі в літній період. Отже, вийде хороша демонстрація роботи відбивача в трохи похмурий день.

Відбивач, судячи з назви, лише відбиває світло. Напрямок освітлення змінюватиметься залежно від часу доби та об'єктів довкола. Можете поекспериментувати з розміщенням відбивача попереду моделі, на висоті голови (можливо, трохи під кутом) та по обидві сторони від фотографованого. У прикладі з моєю моделлю рефлектор був на рівні грудей, щоб відбити світло до її очей та забрати надлишок зеленого світіння з трави. Проте, якщо ви нахилите відбивач для захоплення світла знизу, то підсвітиться шия й підборіддя. Таке освітлення не найкращим чином спрацює для нашої дівчини. Отже, екпериментуйте з рефлектором на різній висоті та під різними кутами, аби помітити, що найбільше пасуватиме конкретній моделі з конкретним джерелом освітлення.

Ось внизу зліва фото моєї сестри Кортні без відбивача. Це не погана світлина, але й не дуже динамічна. Звичайно, її можна поліпшити при постобробці. Та все ж, краще буде просто добре її сфотографувати. 

Без відбивача

Білий відбивач

Білий відбивач

Ми з Кортні почали працювати з білою стороною рефлектора виставленою просто під її обличчям, тримаючи відбивач вище грудей (справа вгорі). Як ви бачите, це дійсно додало багато нейтрального світла до її лиця. Якщо вам подобається такий вигляд, проте світла трохи забагато (я теж так думаю), ви можете опускати відбивач нижче й нижче від личка, доки не досягнете найбільш природного освітлення.

Золотий відбивач

Потім ми перевернули відбивач на золоту сторону. Кортні тримала його на висоті талії під обличчям (фото внизу зліва). Тут видно, що такий варіант внесе значну кількість теплого світла в обличчя, порівняно зі зображенням без відбивача. Золота сторона рефлектора може бути складною до використання, бо людина при цьому може мати вигляд ніби радіоактивна, коли відбивач розташований занадто близько до моделі. Я ж користуюся золотою стороною рефлектора майже виключно для зйомки портретів в контровому світлі на заході сонця. Але якщо вам подобаються портрети в теплих кольорах, то саме час застосувати золотий колір відбивача.

Відтінок шкіри є особливо важливим, коли мова йде про золоту сторону відбивача. При його використанні найкращий вигляд матиме оливковий тон шкіри чи дуже засмагла людина. А срібний чи білий рефлектор найкраще спрацює для осіб з блакитними відтінками шкіри.

 Золотий відбивач

Золотий відбивач

 Срібний відбивач

Срібний відбивач

Срібний відбивач 

Далі я розстебнула відбивач та перевернула його навиворіт, на срібну сторону. Моя сестра тримала відбивач під своїм обличчям на висоті поясу (зображення справа вгорі). Мені тут дуже подобаються кольори. Але я також мушу сказати, що зі срібною стороною рефлектора працювати найважче, бо моделі важко дивитися на щось настільки яскраве. В результаті портрет може вийти отаким: 

Так що, хоча мені особисто найбільше подобається відбиття зі срібної сторони, при роботі з людиною, яка не має навиків моделі, я найчастіше вибираю білий відбивач. 

Чорний відбивач

Чорна сторона не є власне відбиваючою; вона поглинає світло. Я не використовую чорну сторону рефлектора часто, проте вона стане в нагоді для збільшення тіней в драматичних сценах.

Розсіювач світла (дифузор)

Це частина рефлектора, яку я використовую частіше, аніж будь-яку іншу. Розсіювач є дуже зручним в ситуаціях, де нерівномірне освітлення чи пряме сонячне світло просто над головою.

Ви бачите нижче строкате світло від листя на обличчі Кортні (внизу зліва)? Іншими словами, деякі частини її обличчя дуже освітлені, інші - затінені. Щоб цього уникнути, найпростіше буде виставити світло позаду об'єкта зйомки. Але це не завжди можливо. В такому випадку дифузор стане вам у пригоді. 

На знімку справа вгорі видно мого чоловіка, він тримає дифузор над головою Кортні. Зверніть увагу на тіні на дифузорі - без нього такі тіні були б на її обличчі. Розсіювач блокує тіні, створюючи рівномірне освітлення та набагато приємніший портрет загалом.

Я дуже сподіваюся, що ви станете активно користуватися відбивачами в різних умовах зйомки та все описане вище стане вам у нагоді. 


Posted on August 23, 2016 and filed under світло.