Як швидко навчитися фотографувати: 3 корисні поради

Іноді фотографа долає занадто багато спокус - хочеться знімати абсолютно все, що бачиш. Новачки прагнуть всього й одразу - від зйомки пейзажів відразу ж перейти до знімання птахів чи диких тварин, які зненацька опинилися поруч. Початківцям хочеться знати, як впоратися з дуже мінливими параметрами однієї ситуації, яка миттєво переходить в іншу. Досвідчені ж фотографи напевне будуть готові до будь яких ситуацій. 

Виробники камер намагаються донести до споживачів, що фотографувати легко. Мовляв, досить найновішої техніки - і у вас вийдуть неймовірні світлини! Проте, фотографія - це ремесло, якого потрібно вчитися. Навіть, якщо у вас найкраща фотокамера, знімки можуть виявитися посередніми. Для різних фотозадач потрібні різні об'єктиви, зовсім різні налаштування самої камери... Якщо ви користуєтесь лише однією камерою, то не зможете бути готовим до абсолютно всіх ситуацій.

Отож, є три способи, щоб навчитись фотографії просто, не навантажуючи себе непотрібною інформацією.  

№ 1 Фокусуйтесь на одному об'єкті 

Найкраще, коли фотографовані об'єкти є простими. Якщо ви плануєте фотографувати пейзажі, дику природу або портрети - виконуйте одне фотозавдання. Звичайно, легко відволіктися на щось цікаве, що відбувається поряд. Проте, якщо ви вже налаштувалися знімати пейзаж на ISO 100, діафрагмі F/16 та витримці 1/20, то швидко перемкнутися на знімання пташки в польоті непросто. Швидше за все така зйомка не дасть бажаних результатів або знімки будуть зовсім невдалими.

Навіть досвідчені фотографи намагаються не братися відразу за все. Зосередьтесь на головному. Якщо планували фотографувати пейзаж на заході сонця - робіть це. Винятковим випадком, коли можна бути готовим до двох завдань одразу, це мати дві камери. При тому, вони мають бути налаштовані по різному. Але навіть це змушує відволікатися та може зашкодити основній задачі. 

Зображення водоспаду (внизу) та знімок блакитної чаплі (вище) були зняті в одному місці. 

Знаючи, що поруч можуть бути дикі тварини, фотограф на свій Nikon встановив 80-400mm об'єктив. Водночас у нього була друга камера з ширококутним об'єктивом, встановлена на штативі, для зйомки водоспаду. Лише в рідкісних випадках ви можете швидко перескочити від одного предмета до іншого, використовуючи тільки одну камеру.

Якщо ви працюєте тільки однією камерою, не намагайтеся встигнути зробити все. Виберіть одну тему й працюйте над нею, доки не відчуєте, що досягли бажаного. Бо як кажуть, поженешся за двома зайцями - жодного не впіймаєш. 

№ 2 Використовуйте один об'єктив

Дуже важливо розуміти, як ваш об'єктив буде вести себе в кожному окремому фотозавданні. Часто фотографи беруться колекціонувати фототехніку, мріють про інший об'єктив, щоб знімати так само гарно, як хтось із відомих. Але перш, ніж почати колекціонувати лінзи, важливо добре вивчити можливості кожної з них. Ви маєте зрозуміти як використовувати свій об'єктив на повну потужність. 

Знято на ширококутний об'єктив

Коли наступного разу пакуватимете сумку для з приладами для зйомки, беріть один об'єктив. Досконало вивчіть його. Якщо це зближення, знімайте тільки на крайньому значенні. Наступного разу - на протилежному положенні. Змусьте лінзи працювати в повну силу. Якщо у вас більше одного об'єктива, проробіть це з кожним. Коли прийде час купувати нове скло, ви набагато краще розумітимете що точно потрібно для роботи. На жаль, часто фотографи впускають цікаві моменти, бо зайняті заміною об'єктива. Якщо ситуація не вимагає негайно налаштувати інший об'єктив, то спробуйте скористатись тим, який є. Так ви, можливо, зловите ідеальний момент. 

Телеоб'єктиви стискають перспективу. Хочете, щоб сонце чи місяць виглядали дійсно великими відносно будівлі або споруди? Відійдіть від об'єкта зйомки та використайте телеоб'єктив.

Обидва зображення вище були зняті приблизно в одному місці. Перше з них сфотографоване на 16мм об'єктив, нижче - за допомогою телеоб'єктива 290мм. Ширококутні об'єктиви розсувають перспективу, підкреслюють передній план та віддаляють фонові об'єкти. Тоді як телеоб'єктиви мінімізують передній план і, як правило, згладжують перспективу. Ось так навіть використання тільки однієї фокусної відстані допоможе вам створювати ефектніші картинки. Можливість зуму часом робить нас ледачими. Фотограф мусить чітко розуміти різницю у використанні широкого кута та телеоб'єктива, бо результати будуть цілком інакшими. 

№ 3 Менше додаткових пристроїв 

Сучасна цифрова фотографія не обходиться без нових цікавих інструментів, що допомагають в роботі. Це добре мати можливість підключитися до камери зі смартфона та налаштувати зйомку на певні інтервали. Проте часто додаткові ґаджети можуть не спрацьовувати чи відволікати вас від самої зйомки. 

Є три аксесуари, які більш-менш регулярно застосовуються. Перший - це пульт дистанційного управління, другий - штатив, а третій - це набір фільтрів нейтральної щільності для контролю експозиції. Для обидвох зображень нижче використали лише пульт дистанційного спуску. Для світлини справа витримка складала 15с. Знімок зроблено з пульта, щоб не торкатися камери та не спровокувати її тремтіння. Світлина зліва знята з витримкою 30с, але тут камера була встановлена в режим безперервного руху. 

Для вивчення мистецтва фотографії потрібно зосередитися на основному - діафрагмі, витримці та ISO, й зрозуміти, як вони впливають на ваші зображення. Дуже легко загрузнути в усіх "наворотах" та забути про бажаний кінцевий результат. Якщо ґаджет не сильно впливає на остаточний знімок, то може його і не потрібно використовувати. Додаткові аксесуари не є поганою ідеєю. Але якщо ви не впевнені в своїх вміннях як налаштувати правильну експозицію, то все ж відкладіть покупку нової "іграшки" та досконало вивчіть вашу камеру.

За матеріалами сайту digital-photography-school.com


 

 

Posted on July 19, 2016 and filed under корисне.