Предметна зйомка: швидко та якісно

Автор Jacob Macias

Хоча така світлова установка, про яку піде мова у цій статті, в першу чергу використовується для зйомки предметів, її можна застосовувати і в кількох інших жанрах. Тут ви навчитеся правильно налаштовувати обладнання. 

Підготовка установки

Тепер зануримося безпосередньо у вивчення самої установки. Майже кожну зйомку я починаю, вмикаючи світло на столі. Сюди відноситься світло ззаду та під столом. Так, поверхня стола буде гарно освітленою зсередини (див. фото вище).

Один зі софтбоксів TD6 виставлено просто над столом та спрямовано вниз. Це дуже допомагає заповнити верхню частину предмета та видалити тіні, створені неосвітленою поверхнею стола. Другий софтбокс TD6 можна переміщати довкола фотографованого предмета. Це буде основним джерелом освітлення, воно виставлене яскравіше за інші та відповідає за основний напрямок світла.

Налаштування моїх софтбоксів може трохи відрізнятися від того, що вам буде потрібно, проте, воно може стати хорошою відправною точкою. Верхній TD6 встановлюється на 30% потужності. Два спалахи під столом встановлені на 50% потужності. Ще я використовую два невеликих флуоресцентних софтбокси позаду стола на повну потужність. Основний TD6, як правило, працює на рівні 66% потужності.

Такі налаштування я застосовую практично для всіх фотографій, які потрібні моїм клієнтам для їх магазинів на Amazon, Ebay, Etsy або онлайн-каталогів компаній. Ви маєте розуміти, що всі ці лампи різні, і якщо змішувати денне світло зі світінням флуоресцентних ламп, то кольори можуть вийти непередбачувані. Тому практикуйтеся.

Встановіть колірний баланс

Для вирішення цієї проблеми можна купити картку для перевірки кольору X-Rite. Зробіть власні налаштування саме для вашої камери, використовуючи власне освітлення, тоді зможете бути впевнені, що кольори є точними. 

Встановіть експозицію

На моїй камері вже є кнопка, заздалегідь запрограмована на таку зйомку, тому, я лише вмикаю її та починаю знімати. Налаштування такої кнопки (в мене - C2) зафіксовані на ручному режимі на F/16, витримці 1/6с, з виявленням highlihgts та квадратному кадруванні. Фотографії з цими налаштуваннями будуть дуже близькі до студійних. Іноді, я збільшую чи зменшую швидкість витримки, залежно від поставленого завдання. 

З часом я дійшов висновку, що ручний фокус працює набагато швидше в цій ситуації. На автофокусування йде багато часу, коли знімати більше 20 предметів з чотирьох різних ракурсів. Я тільки клацаю кнопку на задній частині камери, входжу в режим Live View, збільшую масштаб та отримую точний фокус. Виявлення highlights завжди ввімкнене, тому при перегляді зображення все, що пересвічене, буде блимати чорним кольором.

Мені завжди легко визначити, чи експозиція є правильною. Гістограма тут не надто допоможе, буде тенденція до її руху вправо, бо фон навмисно має бути непомітним. Також камера встановлена на квадратне кадрування, бо саме такі фото хочуть мої клієнти. 

Зробіть підвищення-платформу

Невелика платформа дуже допоможе вам у зйомці. Така платформа справді необхідна, бо коли об'єкт розміщено безпосередньо на поверхні столу, він має тенденцію відблискувати на нижню частину предмета. Буває дуже важко відсікти таке відблискування, тож простим рішенням буде взяти дві коробки та обклеїти їх звичайним білим папером.

Якщо залишити їх необгорнутими, чорними (як у нашому прикладі), тоді на предмет відблискуватиметь чорні смуги. Ще візьміть прозорий лист скла, він може бути будь який. Коли поставити його на коробки, то це підніме поверхню для зйомки на деяку висоту. 

Це дозволяє не вносити стіл до кадру, світло не заливатиме ваш предмет та не буде пересвітів. А ще я часто використовую дві невеликі коробки різних розмірів, обгорнуті білим папером для того, щоб відбити світло назад в тіні.

Можна розміщати предмет

Тепер, коли ми відрегулювали усі параметри освітлення, налаштували камеру та дізналися, як позбутися відблисків, підіймаючи знімальну поверхню, можемо починати фотографувати. Не будемо вигадувати чогось складного, знімемо горнятко кави.

Я поставив горнятко посередині скляної поверхні. Верхнє світло знаходиться безпосередньо над кухлем, спрямоване вниз. Інший TD6 знаходиться під кутом 90 градусів, підсвічує горнятко справа від камери.

Отримане зображення на 95% готове для розміщення онлайн просто з камери. Можливо, щось тут можна було б покращити - додати більше білого відображення та звузити темний проміжок. Проте, якщо чесно, ця картинка й так готова. Завдання було легким, тому можемо його трохи ускладнити. 

Давайте спробуємо важчу тему

Спробуймо зняти те, що доводить багатьох фотографів до сказу - білий предмет на білому фоні. Насправді, нескладно буде отримати відмінні результати, бо знімальна поверхня непомітна й кількість світла, що відбивається від неї, є контрольованою.

Почнемо з того ж освітлення. Світло безпосередньо над столом, ще одне джерело світла під кутом 90 градусів справа від камери. Вже просто на камері видно, що робота виконана чудово. 

Доки фон буде повністю білим, не буде пересвітів. Однак, форму та контури предмета можна покращити. Ми так обернемо бокове світло, що, замість 90 градусів, воно буде встановлене на 45 градусів. Тепер освітлена передня панель цього USB-концентратора. Супер! (фото нижче)

Тепер ми маємо гарно освітлені контури, які передають форму та розміри. Це все добре, але можна й краще. Доставимо одну з тих білих коробок, зроблених раніше, до тіньової сторони, таким чином відбивши основне джерело світла на фотографований предмет.

Так ми отримаємо витончені тіні. Звичайно, можна було б і далі занурюватися в інші деталі, але часу, зазвичай, мало. Всі хочуть отримати готові фото якнайшвидше. Тому, останнє зображення таке, як отримає мій клієнт.  

Зйомка предметів з блискучими поверхнями

Щоби спробувати різні задачі, знімемо предмет з блискучою поверхнею. Освітлення залишимо таким же, як і для попереднього знімка (бо мова йде про швидкість отримання готових фото). Я лише заберу оту білу коробку, що виступає в якості заливки тіней, та фотографуватиму цей адаптер.

Знову таки, прямо з камери знімок вже дуже гарний. Хіба що ледь видно червоне відображення на тіньовій стороні в нижньому лівому кутку. Воно від червоної сумки, що поза кадром. Щоб це видалити, спробуємо зняти ще раз. Червону сумку забрали та поставили малу білу коробку близько до адаптера.

Такі малі зміни дуже вплинуть на кадр. Але спробуємо очистити його ще трохи. Чорна лінія на адаптері відображає в велику темну кімнату за камерою. Зйомка з нахилом камери та білою коробкою під об'єктивом дасть гарне освітлення на задній частині предмета. 

Все вийшло! Цілком прийнятне зображення для онлайнового каталогу. Адаптер не пересвічений, немає жорстких чорних ліній, повністю білий фон та квадратне кадрування вже в налаштуваннях камери. Картинка готова.

Підсумок

Вся світлова установка побудована таким чином, щоби зекономити час. Якщо вам необхідно зняти 100 предметів в день, то ви точно справитеся. Я знаю, бо сам так робив.

Звичайно, є третя, заключна частина процесу - пост обробка.

Я використовую Lightroom, але значних змін не буде потрібно. Лише дотримуйтесь усіх вимог замовника та очистіть мінімальні помилки.  


Posted on September 30, 2016 and filed under світло.