Позування для портретів - як змусити людину розслабитися та почуватися вільно

При зйомці портретів найскладнішою є не правильна робота камери, дорогий об'єктив, добре виставлене освітлення чи знання прогнозу погоди. Зробити так, щоб клієнт розслабився, почувався розкуто та насолоджувався проведеним часом є настільки ж важливо, як і переконатися, що враховані усі технічні аспекти. 

Часто це ключ до успішної фотосесії. Дуже легко загрузнути у вивченні камери та бажанні постійно оновлювати обладнання. Проте багато фотографів забувають вкладати час та зусилля у вивчення психології взаємовідносин. При правильному позуванні та внутрішній розкутості вашого фотографованого світлини вийдуть фантастичними!  
Якщо ви добре не продумаєте цю сторону роботи, може так статися, що посередині фотосесії ваш клієнт буде знервованим, схвильованим, йому це набридне чи він почуватиметься розчарованим. У кожного фотографа є власний унікальний стиль. Але, якщо ви зможете викликати довіру до себе, то знімете набагато більше гарних фото, які точно сподобаються клієнту. Звичайно, що всі фотосесії індивідувальні, але ми пропонуємо вам три методи, що є універсальними:

1. Познайомтеся з вашими клієнтами заздалегідь

Здавалось би, зйомка для клієнта є звичайним наданням послуг - від вас гарні фото, від клієнта - гроші. Проте, насправді, це щось більше: люди запрошують вас задокументувати якийсь момент їх життя, який можна згадати крізь прожиті роки. Коли ви замовляєте бутерброд або чашку кави, то немає значення, хто ви, яке у вас хобі, які професійні цілі, чи настрій зараз. Ви оплатили послугу, отримали, що хотіли й пішли далі. Але портретна зйомка - це повна протилежність такому автоматизму. Хороший портретист прагнутиме сфотографувати особистість. І пізнати людину є ключовим етапом для доброго знімання.

На своєму сайті я розмістив 3 питання для тих, хто замовлятиме портретну зйомку:

1. Для сімей: Якими були ваші найкращі сімейні канікули?

2. Для дітей: Яким для вас є ідеальний день народження?

3. Для випускників: Якби у вас було 1000$ і тижневі канікули, як би ви їх провели?

Відповіді на ці питання допомагають краще зрозуміти потенційних клієнтів, а, також, дати розуміння, що фотосесія для фотографа це щось більше, ніж отримання грошей за послугу. Таке попереднє опитування викликає довіру клієнта, тоді безпосередньо на зйомці ми вже маємо тему для невимушеної розмови. 

Я вчитель за професією, також викладав у коледжі. З власного досвіду скажу, що більшість людей просто хочуть, щоби хтось їх слухав і взагалі проявиви інтерес до них. Якщо задовольнити цю потребу, то робота буде в рази продуктивнішою як для мене, так і для учнів. Так само це подіє і при зніманні людей - якщо ви покажете своїм клієнтам свою зацікавленість в них, як в особистостях, то співпраця дасть найкращі результати. Можливо, таке пізнання фотографованого займе деякий час, але це окупиться сторицею для вас та ваших клієнтів.

2. Не ставтеся до фотосесії як до звичайного заняття 

Нещодавно я знімав яскравого, розумного та веселого юнака, який не хотів фотографуватись. Він скоро мав закінчувати школу і його батьки хотіли мати гарні пам'ятні знімки про цей період синового життя. Серед інших мали б бути серйозні світлини в випускній мантії. Але хлопець більше хотів грати у свої відеоігри вдома чи гуляти з друзями. Натомість мусив фотографуватися пізно ввечері. Він був цьому зовсім не радий. З таким настроєм спробуйте змусити когось розслабитися й насолодитися фотосесією. А це просто: не знімайте лише заради фото.

Одним з перших моїх запитань було про відеоігри, в які він зараз грає. Він відразу ж розслабився й почав розповідати про одну з теперішніх улюблених ігор. Потім розмова зайшла про друзів, останній рік в школі та навіть його кар'єрні цілі. Весь цей час я знімав фото, злегка скеровуючи його й не перериваючи потік нашої розмови. У підсумку я отримав неочікувано дивовижні знімки, а той хлопець був приємно вражений проведеним часом. 

Це лише один з прикладів, такий сценарій можна застосовувати для всіх. Люди, як правило, при зніманні нервуються, соромляться. Тому, щоб розслабити їх, заведіть невимушену бесіду на цікаві клієнтові теми. Хай ставиться до фотосесії як до гарного проведення часу. Людина насолоджуватиметься розмовою, а ви будете здивовані хорошими результатами.

3. Будуйте довготривалі відносини

При замовленні піци чи купівлі інструменту в господарському магазині ви, скоріш за все, не зав'язуватимете особисті відносини з надавачем послуг. Це проста бізнес-операція, яка має функціональне призначення, в той час як фотографування є повною протилежністю. Через те, що ви маєте справу з людьми, ви мусите не тільки пізнати їх та прагнути будувати відносини з ними, але й знайти способи побудувати професійні відносини з ними після оплати послуг. На поточну фотосесію це не вплине, але відкриє шлях для успішних майбутніх зйомок. І не забуваймо про "сарафанне радіо" - задоволений клієнт поділиться вашими контактами з друзями, родичами та колегами. Ось кілька ідей, які варто спробувати:

Пост про фотосесію у соціаних мережах

Оскільки, все більше клієнтів діляться подіями зі свого життя в Інтернеті, ви можете скористатися цим, щоб публічно написати, яке ви отримали задоволення від спвпраці з конкретним клієнтом, які гарні фотографії вийшли або з яким нетерпінням чекаєте майбутньої сесії. Клієнти часто реагують дуже позитивно. Такий тип суспільного визнання допомагає поширенню хорошої думки про вас, як фотографа. Зверніть увагу на те, що потрібно буде отримати дозвіл клієнта на розміщення його фото. 

Ти - мені, я - тобі. Послуга за послугу

Багато хто з ваших клієнтів (або їх батьків) працюють у сферах діяльності, які можуть бути корисними для вас. Батько гарного хлопчика, якого ви фотографували минулого тижня, працює сантехніком. Хіба він не приїде до вас якомога швидше, коли поламається труба у вас в ванній? Чи візьмемо до прикладу кафе, де ви зі сім'єю обідаєте в неділю. Якщо ви їх постійний клієнт, то чи не запросять вони вас бути фотографом на весіллі дочки? Побудова професійних відносин таким чином може гарантувати, що майбутні фотосесії будуть проходити у невимушеній обстановці. Вони довірятимуть вам, а також порекомендують вас своїм друзям та родині. Ви зможете показати, що зацікавлені більше, ніж просто у зйомці фотосесії, але є й активним членом місцевої громади. І, якщо наступного разу хтось шукатиме фотографа, то всі точно порадять вас. 

Не обмежуйтесь лише цими трьома ідеями, викладеними у статті. Розширюйте своє коло знайомств, будьте дружелюбними та привітними. Тоді щільний знімальний графік вам гарантовано!

Автор: Simon Ringsmuth