Керуємо контрастом в Photoshop за допомогою кривих (Curves) та рівнів (Levels)

Автор Ana Mireles

Чи здавалися вам коли-небудь фотографії плоскими чи нецікавими, з тьмяними кольорами? Можливо, це все через відсутність контрасту. Часом і в найкращих фотографів світлини виходять такими, бо умови зовсім не сприяють гарним яскравим знімкам. Але не варто аж занадто про це переживати, бо багато що можна виправити при постобробці. Тут ми покажемо вам на практиці як керувати контрастністю зображень за допомогою кривих (curves) та рівнів (levels) у Photoshop.

Звичайно, існує безліч способів налаштування контрастності в Photoshop, є навіть інструменти Brightness (Яскравість) та Contrast (Контраст), однак вони не дадуть вам багатого вибору. А ось з кривими (curves) та рівнями (levels) легко виправляти саме ті місця на зображенні, які потрібно. Отже, чому ж саме ці інструменти варто використовувати для керування контрастністю? 

Проблема низького контрасту

Низький контраст на фотографіях може бути з різних причин: наприклад, через погану погоду чи фото було зроблене через скло. В усіх випадках на фінальному фото не видно красивого широкого діапазону тонів, інакше кажучи, мала різниця між світлими та темними областями.

Таке може статися під час подорожі, коли ви не можете зачекати кращої погоди, або коли довколишню красу можна спостерігати лише через скло. До прикладу, зображення, на якому ми будемо вчитися, було сфотографоване з вікна автобуса.

Як дізнатися, що контраст занизький?

Для навчання було обрано світлину з явно невисоким контрастом, щоби краще бачити ефективність кожного кроку. Звичайно, не у всіх випадках це буде настільки очевидним, але на гістограмі добре видно тональний діапазон зображення.

Зазвичай, правильна експозиція має гістограму, рівномірно розподілену від чорних (зліва) до білих (праворуч) значень, з найвищим рівнем посередині. Зауважте, що коли ви маєте ціль зробити фото у високому чи низькому ключі, то гістограма буде зовсім іншою. А тут вибирається конкретний діапазон для опрацювання, тому в нашій статті йтиме мова про усереднене зображення.

Як видно нижче, вся інформація про наше фото зосереджена в середніх тонах та не дістає до країв обидвох сторін (чорних та білих значень). Ось чому зображення не має контрасту.

Використання кривих

Спочатку ми будемо користуватися інструментом криві (Curves). Робіть це на коригувальному шарі, а не на оригіналі (таким чином, це буде не деструктивне редагування), так ви не втратите ніякої інформації і завжди зможете повернутися й почати знову, якщо результати не сподобаються. Для цього перейдіть до меню Layer > New Adjustment Layer > Curves і з'явиться нове вікно.

А ще до кривих Curves можна дістатися на панелі Adjustment.

Всередині ви побачите графік з гістограмою. Лінія, що перетинає графік, контролює контрастність - чим вона крутіша, тим вищий контраст.

Вздовж лінії можна проставити точки і, пересуваючи вгору чи вниз, регулювати контрастність картинки. Додайте стільки точок прив'язки, скільки знадобиться. Квадрант вгорі справа контролює висвітлення, а внизу ліворуч - темні тони.

Якщо вам потрібно підвищити контрастність (як у цьому випадку), додайте одну опорну точку в нижньому лівому квадранті та повільно потягніть її. Подивіться, як це вплине на темні ділянки зображення. Тягніть її до тих пір, доки не будете задоволені результатом. Тоді додайте ще одну точку прив'язки у верхньому правому квадранті та повільно тягніть її догори доти, поки всі світлі області не стануть такими як вам подобаються. Зробіть пряму s-подібною, так ви додасте контрасту до зображення.

Примітка: якщо у вас є надто контрастне зображення, потрібно все робити навпаки. Потягніть донизу точки, що відповідають за світлі області, а ті, що прив'язані до темних областей, підтягніть догори. В результаті у вас вийде перевернута S-крива.

Коли криві для загального зображення налаштовані правильно, використайте їх для покращення контрасту по каналах. Спосіб, описаний вище, працював з RGB. Проте, коли натиснути на випадаюче меню, можна вибрати кожен з каналів окремо.
 

Ми почнемо з синього каналу. Якщо підтягнути догори точку на кривій, яка відповідає за світлі області (верхній правий квадрант), ви коригуватимете небо в його світлій частині. У лівому нижньому квадранті (темні області знімка, тіні) невеличкий рух точки донизу дозволить зробити кольори лісу рівномірнішими. 

Далі - зелений канал для отримання широкого тонального діапазону зелені лісу. Рухайте точки дуже обережно, адже робота з такими деталями дуже тонка, інструменти стають дуже чутливими. Переміщуйте їх по діаграмі доки не будете задоволені результатом.

Пам'ятайте, що різні джерела світла мають різні кольори. Захід сонця - тепліший, ніж сонце в полудень, а штучне освітлення може бути жовтішим за природне світло. Окрім виправлення кольорів, можна додавати спеціальних ефектів. На прикладі нижче видно, що станеться, коли графік повністю інвертований (перевернутий) у червоному каналі. Такого ж ефекту можна досягти, граючись з різними пресетами, у цьому випадку в негативі.

Використовуємо рівні (Levels)

Далі ми будемо маніпулювати рівнями, користуючись коригуючим шаром. Це можна зробити перейшовши до menu > Layers > New Adjustment Layer > Levels (або знайти їх на панелі Adjustments panel, що знаходиться зліва від кривих). Тоді знову з'явиться нове вікно вже з іншим графіком, де буде видно найтемніші частини зображення - Blacks (0) та найсвітліші - Whites (255).

Можна змінювати контраст, перетягуючи повзунки під графіком, однак, краще використати піпетки (eyedropper). Ось як з ними працювати:

Спочатку виберіть білу піпетку (найнижча біля графіка) і натисніть на найсвітлішу частину зображення, де є інформація чи деталі. Ви побачите, що все зображення стане світлішим і яскравішим. А якщо вам не дуже подобається результат, спробуйте поклацати на світлі частинки по всьому фото, аж доки не будете задоволені побаченим.  

Потім виберіть чорну піпетку та клацніть по темній частині зображення, де є якісь деталі. Робіть все так само, як і з білою, до задовільного результату. А вже остаточні коригування можна зробити за допомогою повзунків.

Ну і насамкінець використайте сіру (mid-tones) піпетку, аби задати настрою сцені. Тут все залежатиме від того, куди натискати, нижче кілька прикладів:

У рівнях (Levels) також можна робити вибіркові коригування по каналах, якщо потрібно.

До і після

Отож, якщо ви задоволені результатом, можна вирівняти, згладити зображення, перейшовши в меню Layers – Flatten Image. Погляньте, наскільки ширшим став діапазон у гістограмі 

Початкове зображення

Гістограма перед редагуванням

Такий вигляд має гістограма після виправлень в кривих (Curves) та рівнях (Levels)

Фінальне зображення

Працюємо з відображеннями - приклад

Пам'ятайте, при зйомці через скло (наприклад, з вікна) на картинці можуть з'явитися відблиски, а якщо підсилити контраст, то ці відблиски теж стануть помітнішими. Тому врахуйте це перед фотографуванням. 

Для кращої демонстрації було зняте фото панорами Мілана з вікна хмарочосу. Там стояла 360-градусна скляна стіна, тож без відображень не обійшлось. Проте, фінальне фото має значно кращий вигляд, аніж початкове, і все завдяки маніпуляціям з контрастом. 

Похмура погода - приклад

Як вже згадувалося раніше, не лише зйомка крізь скло може зробити сцену низькоконтрастною. Нижче наведено приклад фото при похмурій погоді. Не було тіней, все виглядало однаково сірим, а світло було дуже плоским. Це все також можна виправити за допомогою кривих та рівнів, як описано вище

Підсумок

Тепер ви знаєте, що зняти фото з низькою контрастністю ще не значить отримати плоске чи нудне зображення в результаті, все можна виправити, тому знімайте!


Posted on August 23, 2017 and filed under обробка фото.