Як створити освітлення для портрета з підручних засобів

Автор Gina Milicia

Зйомка актора Luke Deslandes за допомогою домашнього модифікатора та освітлювальної техніки, що коштувала менше за $200

У 90-х роках в Америці був популярним серіал про секретного агента з супер вмінням: в складних ситуаціях він імпровізував, створюючи складні пристрої з побутових предметів, як от з гумових стрічок, скріпок, ручок та швейцарського ножа.

Одного разу сталася халепа - я загубив свій маленький софтбокс. Тому мав придумати спосіб пом'якшити світло від спалаху та контролювати його, щоб створити гарний портрет.

Обшукав весь автомобіль та не знайшов нічого підходящого. А тоді запитав себе: "Що би зробив у цьому випадку супер агент?". Я перетрусив сумку та знайшов пампушок з шоколадною глязур'ю в білому паперовому пакеті та резинку для волосся. Це ж найпотрібніші речі для саморобного софтбокса!

Найкращим в роботі освітлювальної техніки є те, що її основні принципи спрацьовуватимуть при будь-якому виді світла, незалежно від бюджету або типу використовуваного модифікатора. Чи то працювати з освітлювальною технікою за $150 (аналогічно тій, яка використана для цих знімків), чи застосувати світло за $1500 або 15000$ - воно реагуватиме однаково.

Одним з кращих уроків, який я отримав під час роботи на зйомках фільмів, було те, що звичайні побутові предмети можуть бути успішно використані для модифікації світла. Я бачив м'яке розсіяне світло, створене за допомогою твердих листів прозорого пластику, марлі та навіть фіранки для душу. Бо основним призначенням модифікатора світла є дві речі:

  • Він контролює форму спалаху
  • Він контролює якість світла, що йде від спалаху

Деякі модифікатори, як от парасольки, поширюватимуть світло на велику площу й пом'якшуватимуть його. Інші модифікатори, такі як сітчасті, освітлюють маленьку площу й створюють жорстке світло.

Основними відмінностями дорогої освітлювальної техніки від саморобного освітлення є якість світла, узгодженість роботи та конструкція. Легкий модифікатор, зліплений з побутових речей, буде мати дивний вигляд. Проте, це ідеальний спосіб вивчити принципи роботи освітлення, його різні стилі, та не витратити при цьому всі заощадження. 

Ось як було створено міні-софтбокс з паперового пакета, гумки для волосся і шоколадного пампушка.

Обладнання

Студійна стійка з перекладиною - чудовий спосіб додати верхнього світла до моделі. Так ви зможете розташувати світло саме там, де хочете.

Цей "журавель" було створено за допомогою міні-перекладини та кронштейна від парасольки, і все це закріплене на легкій стійці. Не забувайте додавати вагу на стійку, щоб уникнути перекидання при сильному вітрі. Можна купити мішок з піском чи зробити обтяжувач власноруч - візьміть дволітрові пляшки з водою та запхайте їх в брезентовий мішок.

  • Yongnuo YN-560II швидкісний спалах - близько $80
  • Yongnuo RF-603N синхронізатор - $30
  • CowboyStudio парасолька з поворотним кронштейном - $16
  • LumoPro LP605 компактний штатив - $45
  • Мішок з піском (обтяжувач) - $7
  • LumoPro світловідбивач - $40
  • Пампушок з шоколадною глазур'ю в білому паперовому пакеті < $1
  • Гумка для волосся < $1
  • Цифрова дзеркальна камера Canon 5DMK111
  • Об'єктив Canon 24-105mm L серії (чи використайте об'єктиви, які ви маєте)

Як зробити

Обережно вийміть пампушок з пакета, так, щоб не забруднити сам пакет шоколадом. Розділіть його на дві рівні частини. Запропонуйте одну половинку моделі, а другу з'їжте самі. Якщо пампушків з шоколадом нема, візьміть будь-який, але обов'язково в білому паперовому пакеті.

Самі пакети різняться розмірами та товщиною. Стежте за тим, аби пакет був без реклами, зовсім чистий. 

Одягніть пакет на спалах та закріпіть гумкою для волосся. Пригодиться й скотч, але він може  залишити липкі сліди.

Розмістіть світло над головою та трохи збоку від моделі. Такий стиль освітлення буде приємним, бо модель є частково в тіні. Створюється ілюзія, що лице витоншеніше, ніж є.

При даному освітленні тінь від носа падає на одну сторону обличчя моделі. Розмір тіні залежить від потужності заповнюючого світла. Такий стиль освітлення дуже підходить для студійної зйомки, він максимально природно освітлює людину. 


Додавання заповнюючого світла

Використання одного джерела світла, встановленого над моделлю, додає чіткості її рисам. Однак, мені подобається м'якше освітлення, тому я додав білий відбивач. 

Рефлектор хлопець-модель тримав на колінах, бо планувалася зйомка портретів зблизька. Якби потрібно було фотографувати на ¾ або повнометражний портрет, відбивач мав би розташовуватися на землі, за кадром. Відбивач заповнює тіні, викликані верхнім зовнішнім спалахом. Кількість світла можна регулювати рухаючи рефлектор відносно джерела освітлення. Чим ближче відбивач до світла, тим рівномірніше освітленим буде портрет. Якщо ви віддаєте перевагу контрастнішим фото, то перемістіть відбивач подалі від світла або й зовсім його не використовуйте.

Різний час витримки впливає на кількість світла в кадрі. Для яскравого фону витримка становила 1/6с. Тоді як витримка 1/200с видалить м'яке огортаюче світло, картинка вийде драматичнішою. 

Фінальна фотографія

Нижче кілька дивних та ефективних методів для модифікації світла. 

Коробка з-під чипсів в ролі gridspot

Загалом це лише контейнер з-під чипсів з вирізаним дном та приклеєними соломинками для напоїв. Але, оскільки, кольорові соломинки псували світло, то я знайшов паперові - вони були яскраво білими всередині. 

Довжина та діаметр соломинок визначає розмір світла від спалаху, є навіть онлайн калькулятор для цього. 

Модифікатор спалаху - картка

Простий портативний флеш-модифікатор з картону та фото з його допомогою

Цю ідею я вже бачив кілька років тому - карта, що відбиває світло вбудованого спалаху. Тому я надрукував на щільному фотопапері одну сторону чорним кольором. З іншого боку він був білим. Зверху проклеїв все прозорою стрічкою, з нею відбиваюча карта стала ефективнішою. Потім вирізав цю карту під свою камеру.

Його було легко встановлювати, легко носити з собою в кишені, і він відбивав світло від стін, стелі та мого обличчя. Це божевілля, але я фотографував весілля лише за допомогою такої саморобної карти, бо не мав на той час жодного спалаху. Ніколи так не робіть!

Модифікаторів освітлення ніколи не буде забагато. Оберіть те, що вам до вподоби. Проте, спочатку навчіться розуміти принципи роботи світла, тоді ви зможете ефективно ним керувати. 


Posted on November 8, 2016 and filed under світло.