Малюємо світлом: досконале фото архітектурної споруди в сутінках

Автор Mike Kelley

Мені неймовірно пощастило багато подорожувати світом та бачити прекрасну архітектуру, під час роботи для готелів, дизайнерів та забудовників.

У цій статті я хотів би поділитися з вами одним з моїх улюблених методів фотографування архітектури. Якщо ви колись вже намагалися знімати будівлю в сутінках, то знаєте, як важко може бути правильно висвітлити всі частини сцени. Бо деякі області мають тенденцію впадати в темряву.

Якщо так трапляється, більшість фотографів просто спробують відновити тіні за допомогою підвищення експозиції чи з висвітленням і затемненням. На жаль, такий метод може привести до помутніння - буде відсутня гарна текстура й кольори.

Намалюємо фото будівель світлом

Одним з методів, адаптованих мною для використання з сучасними фотографічними інструментами, є світлопис. Ще не дуже давно було багато фотографів, які, власне, малювали світлом. Вони в буквальному сенсі відкривали діафрагму, вбиралися в чорний одяг та хвилями освітлювали фотографований об'єкт навколо, за витримки 30-60с, щоб заповнити тіні й зловити ідеальну картинку. 

На щастя, в наші дні все набагато простіше. Можна використати один спалах і бачити результати миттєво, без випалювання дорогої плівки та без смішного перевдягання.  

Особисто я використовую спалахи Lowel GL1, Yonguo Speedlight або Profoto B1, щоб "витягнути" зображення, залежно від того, якої потужності мені буде потрібно. Тут ціллю є додавання світла в точки, на які падають природні промені - чи від ландшафтного освітлення, чи від інтер'єру. Додавання спалаху або світла прожектора добре поліпшить якість цього ж світла, зменшуючи його потужність та даючи йому напрямок. Бо зі світлом, що нас оточує, зображення може мати димчастий, мутний вигляд. Таке освітлення не має спрямованості, колірні відтінки можуть не гармоніювати один з одним. 

Таким чином, ви все підготували до зйомки в сутінках і чекаєте ідеального балансу між природним зовнішнім освітленням та світінням зі середини будівлі. До, під час та після сутінків ваша камера має бути встановлена на штативі в одному місці, знімайте через певні інтервали часу, з експозицією 0, -2 і +2.

Зйомка в сутінках

Коли час для ідеальної рівноваги між зовнішнім та внутрішнім освітленням настав, саме пора додати прожектор чи спалах. Рухайтесь швидко (дуже допоможе, якщо ви будете мати попередній план), освітлюючи ділянки, що дуже затінені, а їх колір та текстура важливі для зображення. 

Рекомендовано додати гелевий фільтр до спалахів, аби температура внутрішньобудинкового освітлення співпадала зі зовнішньою. Цей процес повинен займати не більше п'яти хвилин, знімайте швидко. Помічним стане використання монітора, щоби відразу бачити результат зйомки та мати можливість змінювати налаштування для ідеального знімка. 

Після того, як ви освітили всі потрібні місця, продовжуйте знімати при послідовній зміні експозиції, аби отримати базові зображення. Іноді я фотографую, коли зовсім темно зовні та єдиним джерелом світла в сцені є внутрішнє світіння. Так можна видалити усі відображення, що відволікають або небажані колірні відтінки.

Обробка зображень

При пост обробці старайтеся зберегти простоту. Раніше приводом для моєї гордості було редагування знімка з використанням 50-70 коригуючих шарів. Але, чим менше шарів є в Photoshop, тим менше шансів, що щось не вдасться. Залежно від предмета, 10-15 знімків має бути більш, ніж достатньо, щоби скласти ідеальне зображення. Можна додати чи забрати деякі кольори за допомогою кривих, також доцільно переконатися, що все разом легко зливається, встановивши режим змішування шарів на Lighten.

При необхідності замініть небо

І, нарешті, на більшості моїх фотографій я, в кінцевому підсумку, замінював небо. Правильно вибране небо матиме дивовижний вплив на фото!  Якщо є щось, що відволікає від основного образу та не акцентує увагу глядача на бажаному об'єкті, то це погано скомпоноване небо. Воно може зовсім не відповідати кольору та яскравості іншої частини зображення. Отже, ретельно вибирайте небо. Особисто я часто змінюю непрозорість шару з небом, аби обрати найбільш підходящу до решти картинки.

Жодна архітектурна фотографія не буде повною без красивих, прямих ліній, тому клацніть Cmd / CNTL + Alt + Shift + E, щоб скопіювати все на новий шар. Потім за допомогою лінійок переконайтесь, що немає ніяких перекосів - нам же не потрібно, щоб люди подумали, що будинок кривий. 

Сподіваюся, тепер вам не важко буде зробити правильне фото будинку за допомогою доброго освітлення. 


Posted on September 15, 2016 and filed under світло.