Як зняти казковий дитячий портрет

 
Adrian Murray є відомим фотографом-портретистом з США. Він знімає дуже гарні, яскраві портрети свого сина. У цій статті Андріан поділиться порадами й прийомами зйомки діток - від необхідного обладнання до освітлення та пост обробки.

ОБЛАДНАННЯ

Для звичайних зйомок я користуюся камерою Canon 6D з об'єктивом 135mm, F / 2. Телеоб'єктиви на повнокадровій камері дадуть вам широкі можливості для знімання дітей. Ви отримаєте хорошу малу глибину різкості та можливість змінювати композицію без різких рухів. На додачу до всього, можна легко стежити за своїми об'єктами. В мене завжди при собі є бленда на об'єктив, щоби в будь який час звести до мінімуму відблиски.

Завжди ношу в рюкзаку кілька інших об'єктивів - 50мм і ширококутний, бо часом мого 135 мм недостатньо. В боковій кишені ношу ще пару речей, без яких важко фотографувати малюків - якісь снеки та іграшки. Інколи мені здається, що як тільки діти бачать, що їх мають знімати, пустують ще більше. Тому я просто лягаю на ігровий майданчик та вдаю, що мене нема. А моя дружина за той час відвертає увагу дітей на те, що я хочу зняти. Якби не вона, то я б не отримав і половини результатів, які планував. 

 

ОСВІТЛЕННЯ

У мистецтві фотографії не закінчуються суперечки, яке ж все таки освітлення використовувати. У мене є кілька спалахів, але я рідко їх використовую. Мені більше до вподоби використовувати довколишнє оточення як джерело гарного світла. А ще природне освітлення є просто необхідним, коли знімаєш діток, які лише навчилися ходити. Бо ви ніяк не втримаєте їх в межах досяжності спалаху. Ось чому я поміщаю своїх дітей там, де вони зможуть взаємодіяти зі світлом навколо, і я досягну очікуваного результату. Деколи це сонце позаду них, а деколи вони заходять у зовсім затінені ділянки. Проте, якщо зйомка ведеться посеред сонячного дня, я намагаюся завести їх у відкриту будівлю. Так можна звести жорстке світло до мінімуму. 

До своїх знімків відношуся дуже критично. Я вважаю, що дитинство має бути наповнене теплом. Отже, і фотографії - записи дитинства - мають бути такі ж. Саме тому стараюсь знімати дуже рано або пізно ввечері, якраз тоді, коли сонце знаходиться біля горизонту - в золотий час. Ця пора доби додасть природного тепла, потім дуже легко обробляти такі світлини. 

 

НАЛАШТУВАННЯ КАМЕРИ

Всі зйомки я проводжу лише в мануальному режимі. Мені так дуже підходить. Я фотографую з широко відкритою діафрагмою для досягнення красивої малої глибини різкості. Потім я регулюю значення витримки, пристосовуючись до змін освітленості. Це дозволяє звести зернистість ISO до мінімуму, зберігаючи при цьому витримку трохи вищою на випадок, якщо камера поворухнеться. Іноді доводиться трохо недоекспоновувати знімки, коли мені потрібна певна витримка, щоб показати і зупинити рух. Наприклад, в кадрі, де мій син грається біля ставка, я хотів показати невелике мерехтіння води. 

Отже, витримку встановлено таку, щоб зупинити рухи хлопчика, але отримати краплі злегка розмитими. Для такого кадру добра була витримка 1/160. Якщо б це значення виставити нижчим, то можна отримати тремтіння камери. Коли ви не знаєте, яку позначку витримки обрати, просто візьміть фокусну відстань об'єктива та поставте позначку на зворотне число. Таким чином для 135mm об'єктива витримка мала б бути вищою за 1/135. При нижчому значенні руки малого виглядали б розмитими. 

 

ОБРОБКА ФОТО 

Як і багато фотографів, я люблю використовувати Lightroom. Швидке чорнове редагування займає в мене кілька хвилин. Мені не подобається витрачати купу часу для обробки знімків. Але я й не використовую один шаблон для редагування всіх світлин. Кожне фото унікальне, тому заслуговує на особливу увагу. Я беру зображення із серії, змінюю контрастність, збільшую різкість (потрібно при зйомці RAW) і так далі. Тоді копіюю ці налаштування й застосовую їх для всієї серії. Опісля вже можна застосувати інші інструменти для мікрокоригувань. 

Подальша обробка є дуже загальною темою. Отже, замість того, щоб питати себе "Як?" мені хочеться відповісти на питання "Чому". Як вже зазначалося вище, я схиляюсь до теплішого зображення. Мені здається, так відчувається глибший особистий зв'язок зі світлиною. Така теплота допомагає тонам шкіри виглядати трохи яскравішими й повними життя. Більшість уваги на моїх знімках звернено на об'єкт. В цьому допомагає мала глибина різкості, гарне доступне освітлення, а також пост обробка. Ділянки, де суб'єкт не торкається землі, я зазвичай висвітлюю. Це дозволяє очам глядача природно зосередитися на головному. Не забувайте про композицію - вона грає велику роль у добрій світлині. 

ДЕ ЗНАЙТИ ТВОРЧІ ІДЕЇ ДЛЯ ЗНІМКІВ

Інколи мені хочеться, аби дітки позували, але цього важко досягти, коли ваша модель навіть не досягла свого другого дня народження. Замість того я даю своїм моделям можливість відкривати щось нове. Іноді можна покластися на щасливий збіг та діяти за обставинами. То для мене виклик знімати на новій локації не знаючи, як отримати бажане зображення. Така собі вища форма творчості. Тим не менше, мусите бути поінформовані про довколишю територію, знати, що може статися. Візьмемо, до прикладу, фото мого сина з оленем.

Тоді було очевидно, що випадок зустрічі з оленями є унікальним. Я не знав точно як правильно це сфотографувати. Але придивившись, усвідомив, що наліпше тут пасуватиме казковий образ. Тоді помістив свого хлопчика в область, де виходила чудесна композиція. Лишилось дочекатися моменту, коли все інше стало на свої місця.

А ще в мене є знімок, знятий за протилежним принципом. Ми з сином читали книжку про Вінні-Пуха. Це не було імпровізація, мені завжди подобалася ця історія. Я знайшов правильне місце, правильний реквізит і сподівався, що малий теж візьме участь у фотосесії. На щастя, синочок був дійсно зацікавлений у реквізиті, що лежав поруч, тому знімання завершилося успішним кадром.

 

ЗНІМАЙТЕ ДИТЯЧУ ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ

Від правильного освітлення до творчого натхнення - коли ці речі об'єднуються, ви готові працювати з дитячою індивідуальністю. В моменти подиву та відкриттів їх очі загоряються. А ви завжди повинні бути готовими для зйомки. Бо момент магії дитинства минає так само швидко, як і прийшов. 

Автор: Adrian Murray