Як зняти "мрійливий" портрет з природною підсвіткою

Автор: Lisa Holloway

Lisa Holloway є знаменитим фотографом, з нагородами за мистецтво портретного фото. Вона із сільської місцевості північно-західного штату Арізона. Ліза є самоучкою та працює виключно з природним освітленням. 

У цій навчальній статті фотограф продемонструє, як створити підсвітку з природного освітлення для зйомки "мрійливих" портретів на природі. Крім того, тут ви знайдете поради про те, як знімати дітей і спілкуватися з ними для отримання бажаного результату. Читайте й користуйтеся!

Найкраще світло, щирість та душевність - це три речі, які є важливими у фотографії для Lisa Holloway. Найбуденніша сцена перетвориться у магічну, коли яскраві кольори й приголомшливе природне освітлення переплетуться з обраним вами об'єктом.

Створити магію

Моїми улюбленими об'єктами для знімання є близькі люди, найчастіше це мої діти. Наймолодший син Елліот, якому два роки, не дуже любить фотографуватися. Проте він так швидко росте, що я захотіла зловити його дорослішання. Зйомка мала бути у стилі "сільського хлопчика". Я збиралась зробити щось просте, що би привертало погляд безпосередньо на нього. 

У нас є близько 50 курей, тож я вирішила, що композиція стане цікавішою, якщо одну з них включити до знімка. Він любить курей, часто з ними грається, тому ця тема була дуже близькою до того, що я хотіла зняти. Такий собі цікавий погляд на сільське дитинство у штаті Арізона. Ця композиція послужила подвійній меті - малий був зайнятий триманням курки та дав мені час зняти ідеальний, можна навіть сказати, магічний кадр. 

5 порад як фотографувати малих дітей

Дітки молодшого віку можуть стати для вас, фотографа-портретиста, як найпроблемнішими моделями, так і наймилішими.  Ось кілька порад, як успішно знімати малечу:

Підготовка. Заздалегідь сплануйте всі деталі майбутньої фотосесії - від пори доби та локації, до одягу та іншого реквізиту (курки в цьому випадку). Для цієї зйомки я обрала простий джинсовий комбінезон для Елліота, щоб зберегти колірну палітру нейтральною й м'якою, та сконцентрувати увагу саме на дитині. Ніщо не має відволікати погляду. Курку ми вибрали найспокійнішу, трохи носили її по дому, щоб звикла до рук. В кадрі не мало бути злої птиці.

• Локація. Виберіть безпечне, доступному місце, коли працюєте з малими дітьми. Цю світлину було знято у високій золотистій траві, що росла на пустирі поруч з нашим будинком. Це місце було доступним, з чудовим вечірнім освітленням, з багатими золотими тонами - кращого годі шукати! Пам'ятайте про світло. Камера не бачить всю сцену вашими очима. 

• Терпіння. Робота з маленькими дітьми вимагає лагідного ставлення та терпіння. Малеча буває гіперактивною, легко відволікається, пустує та зовсім не цікавиться тим, що ви намагаєтеся зробити. Тож пограйтеся з дітками! Розкажіть їм смішні історії, покривляйтесь з ними - ви маєте зробити все, щоб зацікавити їх навіть на кілька хвилин. Пам'ятайте, кожна дитина індивідуальна. Деяким дітям просто потрібен простір і час. Коли я працюю з телеоб'єктивом, то можу непомітно зловити справжні емоції сидячи на відстані.  

• Залучіть помічника. Мій чоловік допомагав мені при зйомці. Він був справді потрібен, щоб втримати курку та поставити Елліота там, де мені треба. Малий міг підняти курку лише на кілька хвилин перш, ніж та починала вислизати з його рук. Якби мені прийшлося постійно бігати поправляти ту курку, то я б пропустила безліч чудових кадрів. А чоловік швидко подавав її на руки синові й виходив із кадру. 

• Зберігайте спокій. Іноді найкращі світлини виходять, коли спокійно чекати поки все станеться саме собою. Для знімка "Елліот та його курка" я сиділа досить далеко зі своїм 200мм об'єктивом й тихо шепотіла його ім'я, щоб він поглянув й мій бік. Як тільки син подивився на мене, я натиснула кнопку спуску. На екрані камери був ідеальний знімок.  

Нижче є ще кілька дуже щирих й зворушливих моментів з цієї ж зйомки: 

• Коли нічого не вдається... Пливіть за течією! Дозвольте дітям просто робити те, що вони роблять найкраще - досліджувати і бути маленькими. Не наказуйте їм постійно сидіти й посміхатися. Спокійно стежте за ними з камерою. Якщо вам пощастить, ви зловите кілька безцінних моментів. Бо немає нічого природнішого, ніж малюк, який завжди в русі!

Обладнання і налаштування

Для зйомки я використала свій Canon 5D Mark III і 200мм об'єктив. Мені краще працюється з великою фокусною відстанню, оскільки, це дає мені трохи особистого простору й створює чудовий, м'яко розмитий фон. Налаштування камери були: ISO 400, діафрагма f/2.0, витримка - 1/640. Зйомка на телеоб'єктив з широко відкритою діафрагмою допомогла красиво розділити мій об'єкт знімання та задній фон. 

Як добре використати природне освітлення 

У своїй роботі у 99,9% випадків я використовую доступне для всіх природне світло. Цей знімок не став винятком. Я люблю такі виклики. На відміну від студійного освітлення, природне змінюється від години до години щодня, сезон за сезоном, та залежить від місця зйомки. Воно завжди нове! Й змушує мене працювати по різному.

У цій конкретній світлині було вирішено використати світло раннього заходу сонця, щоб відокремити Елліота та його курку від тла з золотою травою. Я мусіла переконатися, що він стоїть достатньо далеко від найвищої трави, що росла позаду нього. Таке фізичне відокремлення створило гарний трав'яний фон при зйомці на 200мм об'єктив. Також я звернула увагу на те, щоб навколо малого росла коротка травичка, висока - лише далеко позаду нього. Це створило ідеальну природну рамку для фокусування погляду на синові. 

Я вважаю, що найкраще працювати з заднім підсвічуванням протягом останніх 30 хвилин перед заходом сонця та 15 хвилин опісля. Елліот і його курка були зняті всього за кілька хвилин після того, як сонце опустилося за обрій позаду них. Це дозволило м'яко освітити його кучеряве волосся без накладання відблисків. На одній із світлин такі бліки з'явилися у волоссячку, коли я знімала майже в полудень. 

Нижче наведені деякі з моїх порад, що були використані при створенні цієї світлини.

6 підказок як змусити заднє освітлення працювати на вас

Фільтр, що повертає світло. Я не прихильниця вибілених, туманних образів чи виразних сонячних променів у знімках (в більшості випадків), тому мої техніки використання заднього освітлення дозволяють цього уникнути. Шляхом фільтрування світла через щось (дерева, листя чи висока трава, як в даному випадку), ви зможете обрізати таку димчатість.

• Використовуйте бленду. Бленда є дешевою й простою у використанні. Це відмінний спосіб зменшити каламутність в зображеннях з підсвічуванням.

• Станьте в тінь. Якщо зніматимете із затіненого місця, то не виникне проблем, спричинених сонячним світлом, яке спрямоване безпосередньо в об'єктив. Якщо немає тіні, спробуйте знімати, коли сонце буде під невеликим кутом до камери. Переконайтеся, що промені не падають прямо в об'єктив, якщо цілеспрямовано не хочете включати помутніння й відблиск сонця.

• Відкрите небо. Мається на увазі відкрите небо позаду вас. Це дасть достатньо освітлення на обличчя вашого суб'єкта.

• Точкова експозиція. Завжди її застосовую для тонів шкіри мого суб'єкта - це особливо важливо при задньому освітленні. Ви ж не хочете недоекспонувати найважливіший елемент вашого фото.

• Уникайте відкритого неба позаду об'єкта зйомки. Відкрите небо має бути позаду вас, але не таке ж велике позаду об'єкта зйомки. Якщо виставляти експозицію по тону шкіри об'єкта зйомки, то небо висвітлиться, стане відволікаючим білим згустком на світлині й крастиме увагу від об'єкта зйомки. Пам'ятайте, що наш погляд зосереджується на найяскравішій речі на фото. Ви ж не хочете, щоб це було небо! Я переконалася, що золота трава гарно заповнила кадр за Елліотом. Так, колірна палітра вийшла тепла і нейтральна, увага була на хлопчикові. 

Я цілеспрямовано фотографую відкрите небо, якщо я планую включати захід сонця до знімка. Нижче наведено приклад, де захід знято окремо та додано до відредагованого зображення в Photoshop:

Тут можна подивитися на зображення до та після обробки:

Поради з обробки для теплого, золотого зображення

Обробку знятих кадрів я починаю з Lightroom та закінчую в Photoshop. Програма Lightroom міняє температуру й відтінки. Так, можна додати більше тепла та пурпурності для золотого вигляду. У вас має бути бачення картинки в голові, яке допоможе дістатися з точки А в точку Б. Мені хотілося, аби цей знімок був багатим, теплим, золотистим, драматичним, з акцентом на Елліота.

При роботі в Photoshop я, як правило, працюю з великою кількістю шарів. Ось кілька трюків, використаних на цій фотографії для підвищення теплоти й золотистості.

Я затемнила й додала контрасту фонові, створивши кілька шарів з кривими. В них побавилася з різними режимами додавання контрасту та насиченості. До обличчя Елліотта додала драматизму, використавши два окремі шари - один для підвищення яскравості відблисків, інший - щоб поглибити тіні. Також додала яскравості й контрасту до його очей.

Як тільки робота над колірними тонами та контрастністю була завершена, я обрізала зображення як мені подобалося та додала м'яку, імлисту віньєтку, використовуючи рівні. На цьому й закінчила.

Нижче ви бачите зображення до обробки та після: 

На мій погляд, це ідеальний образ мого солодкого хлопчика. Коли він виросте, я зможу озирнутися назад й побачити сина таким, яким він колись був. 


Posted on July 5, 2016 and filed under корисне.