Як керувати освітленням за допомогою flags (прапорців)

Для багатьох фотографів все, що стосується правильного освітлення, є доволі складним для виконання. Тут потрібно враховувати, які є джерела світла, його спрямованість, колірну температуру та багато всього іншого. Можливо, вам вже відомо кілька способів для керування світлом за допомогою світловідбивачів та розсіювачів.

Але, що ж робити, коли освітлення є надмірним чи працює не так, як вам потрібно для бажаного зображення? Ви можете почати все спочатку й вибрати інше джерело світла або взагалі змінити всі налаштування. Проте, існує ще один спосіб - flags (прапори).

Подібно до дифузорів (розсіявачів світла) і відбивачів, "прапори" теж застосовують для управління світлом. Тоді як дифузори контролюють форму та м'якість світла, а відбивачі - форму, інтенсивність і напрямок (при цьому часто виступають як додаткове джерело світла), flags дадуть вам можливість відокремити чи видалити непотрібне світло з вашої сцени.

Також flags можна використати для зміни розміру й форми освітлення, що йде від освітлювального приладу. До прикладу, ви можете блокувати частину світла софтбокса, перетворивши його таким чином в стріпбокс. "Прапорці" часто застосовують при роботі з блискучими поверхнями, щоб блокувати небажані віддзеркалення.

Завдяки цій статті ви побачите практичне використання flags у процесі створення бажаного зображення з одним джерелом світла. 

Фотографований предмет невеликий, встановлений на столі. Тому ви точно зможете повторити все описане тут власноруч. 

Що таке flags? 

Загалом, flag - це будь яка річ, що допоможе вам заблокувати або відрізати світло там, де воно небажане для вас. Ви колись закривали вікно шторами, щоб екран телевізора чи комп'ютера не відблискував? Таке прикривання діє як flag. Іншим прикладом може бути сонцезахисний дашок у вашому авто. У повсякденному житті таких прикладів безліч.

За flag можна взяти будь який темний предмет. Найбільш поширеними є чорний папір та пінопласт. Крім того, більшість відбивачів 5-в-1 вироблені з чорної стороною, її призначення - служити в якості "прапора".

Пінопласт стане для вас однією з найкорисніших речей. Він буває різної товщини, його легко вирізати потрібної форми та розміру. Пінопласт досить дешевий, можна купити у найближчому господарському магазині чи художній крамничці.  

Інші необхідні речі

Як ви побачите з описаного нижче, пінопласт може бути рухомим, а вам потрібно буде, щоб він залишався на місці. Простим рішенням тут стануть затискачі, щоб добре зафіксувати "прапори".

В нагоді можуть стати зубочистки, палички від морозива та стрічка.

Будуємо картинку

Коли ви працюєте із зображенням зі складною композицією, важливо мати час та ретельно все підготувати. Після встановлення вашого предмета, подумайте над освітленням. 

Працюємо з "прапорами"

Крок 1 - Встановлення

Ми почнемо зі встановлення предмета та будемо ілюструвати весь процес зміни освітлення. В першу чергу освітимо правильно наш предмет та розрахуємо експозицію. Для цього знімка планується трошки затемнити highlights, тому "прапори" будуть використані для затемнення фону. Так ми досягнемо високої контрастності в фінальному зображенні.

Без використання flags (прапорів)

Крок 2 - Перший flag для контролю фону

Незважаючи на те, що як для початку фото гарно вдалося, все ж його можна поліпшити. По-перше, ми бачимо багато пустого простору в лівій частині зображення. Фон та предмет схожі за тоном і кольором, тому злегка знизивши експозицію для тла ми зможемо відділити об'єкт від фону. 

Цього можна досягти, коли встановити великий шматок чорного пінопласту перед освітлювальним приладом. Простежте, куди лягають тіні. Тоді зможете відрегулювати положення "прапора" так, щоб затінити задній план, не зачіпаючи при цьому основний предмет. Коли вдале розміщення вибране, зробіть тестовий знімок. 

Встановлено перший "прапор", що блокує потрапляння світла на фон

Зверніть увагу, як потемнішала ліва сторона фото. Але експозиція по предмету не змінилася

Крок 3 - Встановіть другий flag для кращого контролю освітлення

Затемнення фону зліва є трохи недостатнім. Ми маємо сумнівні по освітленню ділянки справа та позаду предмета. Знову ж таки, візьміть шматок пінопласту й переміщайте його навколо, спостерігаючи за тінями. Маєте переконатись, що об'єкт все ще освітлений добре. Як тільки побачите бажаний результат, зафіксуйте "прапор" та зробіть ще один пробний знімок.

Крок 4

Коли усі потрібні "прапори" на місці, зображення все ж не зовсім закінчене. Оскільки, фон став настільки темнішим, затінена сторона предмета тепер не так сильно виділяється, як це було при початкових налаштуваннях. Це можна виправити за допомогою відбивача. В даному випадку було використано смужку білого пінопласту за кадром справа. Він заповнив тіні, створивши красивий поділ між об'єктом і фоном.

Фінальний знімок

За допомогою цієї техніки ви швидко створите потрібну сцену та зможете контролювати все освітлення. При цьому, якщо все зроблено правильно, ви витратите мінімум часу на пост обробку. На прикладі вище потрібні були кілька невеликих локальних коригувань контрастності. Вся обробка зайняла хвилину завдяки кількості часу, витраченого на правильну підготовку самого знімка.

Без використання flags та контролю освітлення

Фінальна світлина з використанням flags, відбивача та мінімальною пост обробкою

Підсумки

Після того, як ви спробуєте самі це зробити, то побачите, що "прапори" стануть вам у великій пригоді при спробі керувати освітленням. Хоча в цій статті ми працювали з невеликим предметом, flags можуть бути використані і для більших сцен та різних жанрів фотографії, де існує можливість контролювати світло. Особливо це актуально для портретної зйомки. Отже, якщо навчитесь працювати з невеликими об'єктами, то не бійтеся пробувати і з більшими.

За матеріалами сайту digital-photography-school.com


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted on August 19, 2016 and filed under світло.