Ідеї, які допоможуть сфотографувати цікавий портрет на вулиці

Сьогодні ми хочемо запропонувати вам кілька ідей, як сфотографувати цікавий портрет на вулиці. Ще й досі ніхто не придумав хитрість для того, щоб обійтись без правильної експозиції та балансу білого. Отож, зручно вмощуйтесь в кріслі та уважно читайте далі…

Ідея 1

Навіть якщо у вас в фотоапараті сотня точок фокусування - вибирайте тільки одну.

Якщо ви ставите управління свого фотоапарата в режим автофокус, то його автоматика сама вибирає точки фокусування. Таким чином, ви можете запросто зіпсувати ваш портрет. Справа в тому, що автоматика найчастіше вибирає для налаштування фокусу об’єкт, який ближче від інших до об’єктиву. Іноді камера вибирає групу таких точок для фокусування і видає посередній результат, який базується на середній відстані між всіма цими точками. Якшо ви використовуєте одну точку фокусування, то керування різкістю кадру буде повністю в ваших руках.

Ідея №2

Очі повинні завжди бути різкими.

Очі – найголовніше в портреті. Вони  повинні бути смисловим центром всієї композиції кадру. Якщо на знімку немає очей, його важко назвати портретом. При зніманні з широко відкритою діафрагмою і фокусом на очах, боке об’єктиву дасть на портреті помітне пом’якшення шкіри.

Ідея №3

Знімайте на відкритій діафрагмі, і ви отримаєте хороше боке і маленьку глибину різкості.

Однією з основних причин для купівлі об’єктиву з хорошою світлосилою є те, що ви отримуєте можливість робити знімки з малою глибиною різко зображуваного простору. Це, звичайно, далеко не нова ідея, але вона допоможе вам. Фотографуючи світлосильним об’єктивом на діафрагмі f/2.8 або f/4, малою глибиною різкості потрібно користуватись. Адже при відкритій діафрагмі виходять чудові портрети і красиві розмиті фони, які , власне, і називаються «боке».

Ідея №4

Портрети потрібно знімати об’єктивом, фокусна відстань якого більша 50 мм.

Ширококутні об’єктиви мають неприємну особливість викривляти пропорції об'єкта, що знімається. А ми знімаємо портрет, тобто лице людини крупним планом. Тут ці викривлення особливо недоречні. Ось чому ми рекомендуємо працювати в цьому жанрі з об’єктивами, фокусна відстань яких 85 мм або навіть 200 мм. До того ж, такі об’єктиви дають гарний розмитий фон.

Ідея №5

 Рекомендуємо зберігати знімки в форматі RAW.

Після зйомки завжди потрібно робити  деяку комп'ютерну обробку відзнятого матеріалу. І для того, щоб ця обробка не була збитковою для якості знімка, потрібно зберігати файли в форматі RAW. Справа в тому, що RAW, на відміну від JPG, зберігає всю інформацію про знімок повністю (приблизно як негатив при зйомці на плівку). А JPG все те, що йому не потрібно, безжально видаляє. Тобто, при будь якому редагуванні в JPG, ви втрачаєте інформацію. І чим серйозніше редагування, тим більші втрати. Це призводить до зниження якості знімка. Отож, при зйомці в RAW можливо зробити значні зміни світлини перед тим, як зберігати його в JPG.

Ідея №6

Старайтесь завжди мати при собі сіру карту. Вона допоможе вам правильно виставити баланс білого.

При відкриванні знімка в Adobe Camera Raw або в іншій програмі RAW для редагування, у вас завжди є можливість вибрати баланс білого. Найчастіше для цього використовують інструмент «Піпетка», яким потрібно натиснути на фрагмент зображення, який ви вважаєте сірим. Але буває так, що в один день ви знімали в декількох місцях з різними умовами освітлення. І  баланс білого у вас стояв в авторежимі. В такому випадку ви отримаєте приблизно тисячу кадрів і …. багато-багато годин монотонної роботи. Щоб подібного не було, рекомендуємо в кожному новому місці баланс білого встановлювати по сірій карті. Як – це окрема розмова. Для початку можна звернутись до інструкції вашої камери.

Ідея №7

Рекомендуємо знімати в тіні.

Якщо прямі сонячні промені падають прямо на обличчя портретуючого, то він починає мружитись. А це нам зовсім ні до чого. Плюс до всього, таке освітлення призводить до появи тіней під очима… А от в тіні світло завжди розсіяне й м'яке, не таке різке як на сонці. І якщо ви правильно виставите експозицію і баланс білого, то портрет у вас обов’язково вдасться. 

Ідея №8

І в непогоду теж можна знімати.

Якщо ви задумали зняти портерт на вулиці, а блакитного неба не видно за хмарами – не варто переживати. Знімайте і в таку погоду. Адже хмари – прекрасний розсіювач сонячного світла!

Ідея №9

Як знімати з яскраво направленим і жорстким світлом.

Якщо є така можливість – керуйте напрямком світла. Якщо джерело світла знаходиться прямо ззаду портретуючого, це дуже погано. Ну, хіба що ви хочете на знімку отримати силует або зняти модель в контровому світлі. Класичний і найкращий варіант зйомки на вулиці – коли сонце знаходиться у вас за спиною.

Ідея №10

Природні відбивачі світла.

В США думають, що 75%  вантажівок на землі білого кольору. І що ці білі вантажівки – прекрасні природні відбивачі світла. В нас же в якості відбивачів можна використовувати, наприклад, огорожі або стіни будинків. Або будь яку іншу велику і світлу поверхню.

Ідея №11

Правило діафрагми 16.

Це правило повинні знати всі фотографи. І за можливості застосовувати тоді, коли інші запропоновані нами сьогодні ідеї не спрацюють. А правило це дуже просте: в яскравий сонячний день при зйомці з діафрагмою f/16 витримка буде рівна одиниці, що ділиться на ІСО. Наприклад, ІСО на позначці 100, а діафрагма f/16, то і знімати потрібно при витримці 1/100.

Ідея №12

Про користь простирадла.

Старе простирадло, яке завалялось у вас в шафі, влітку можна взяти з собою на зйомку, якщо нема іншого відбивача. Багато місця в сумці воно не займе, а розсіювачем світла може добре послужити. За допомогою  кількох прищіпок простирадло можна закріпити будьде. Знімки вийдуть чудові!

І найголовніше в фотосесії, в тому числі й на природі, це те, щоб ви і ваша модель були задоволені самим процесом знімання, щоб у вас був хороший настрій та повне взаєморозуміння. І тоді все вийде красиво!

Удачі вам!

Переклад з takefoto.ru/articles/teoriya_fotografii/1038_idei_kotoryie_pomogut_sdelat_portret_interesnee