Поради для художнього використання Lightroom

Автор Anthony Epes

Обробка фотографій в мене щоразу проходить абсолютно по-різному. Може це здасться дивним, адже часто статті про обробку зображень пронизані типовими порадами та вказівками. Проте, мені здається, що сама суть фотографії - це дотриматися стилю. Тому постобробка світлин не може бути однаковою для всіх фото. 

При творчому підході не існує єдиної формули, яку можна застосувати до всіх фотографій та всіх жанрів.

Немає "чарівної формули"

Коли кажуть, що дотримання певних правил дасть в результаті вражаюче фото, це так, ніби вірити в чарівну формулу успіху. Якби це було правдою, то ми всі були б великими художниками. Але неправильно дивитися на мистецтво під таким кутом. Виходить, ніби створити шедевр нам допоможе щось поза нами. На мою думку, єдиною можливістю зробити унікальні фото, це "пропустити" кожен знімок через себе. 

Та це не значить, що мені нема чого порадити. Основою моєї філософії є те, що кожен образ унікальний. Це не розмальовка, де вказано номери кольорів. До кожного фото потрібен свіжий підхід, щоразу інший. 

перед обробкою

Скільки фотографій, стільки й методів їх редагувати. Обробка світлин - це, як і фотографування, - абсолютно суб'єктивна річ. Отримуйте задоволення від процесу! 

На відміну від всіх інших фото з цієї статті, які були зроблені одного прекрасного ранку в передмісті Лондона, на світлині вище мені не хотілося такого містичного туману. Тут мені не подобалися занадто яскраві барви листя на дереві. Натомість я підсилив глибину кольорів та додав контрасту з темними гілками. 

Як на мене, такий вигляд був максимально природним. Було використано модуль HSL для насиченості кольорів, та трохи Clarity в базовому модулі. Для гарного фото не обов'язкове значне редагування. 

оброблене зображення

Кожному зображенню - індивідуальний підхід 

Ви ж не знімаєте абсолютно всі фото з однаковою витримкою, правда? Навіть коли фотографувати на авторежимі, потрібно зважати на головний об'єкт та світлові умови загалом, коригувати й працювати з тим, що є. Такий самий підхід пасує й до обробки зображень.

Обробка фотографії - це як створення картини. Такий процес є дуже суб'єктивним, неструктурованим. Ми застосовуємо одні інструменти, потім інші, чогось додаємо, щось забираємо - і все це доти, доки не побачимо бажаного. 

перед обробкою

Зображення вище містить всі складові хорошої фотографії. Тут є дуже красиве атмосферне світло, яке можна відчути, та сильна композиція - одиноке голе дерево. Тому при обробці треба сфокусуватися на кольорах, та посилити атмосферу холодної, похмурої і туманної погоди. Окрім того, мені здалося, що змішування синього та оранжевого тонів буде добре поєднуватися з невеликою зернистістю. Фото вийде ностальгійним, ніби марево з дитинства. 

оброблене зображення

Як визначити, що саме підійде для вашого фото?

Боюсь вас розчарувати - я не дам чарівної формули, не підкажу "п'ять кроків до успіху", не розкажу про "три кліки", які перетворять звичайну фотографію на шедевр. Так, з моїм підходом ви вчитиметесь довше, але, в результаті, світлини будуть набагато кращими. Ви будете створювати ефектні картинки, які подобатимуться не лише вам.

Незважаючи на те, що Lightroom - це програма для редагування фотографій, не сприймайте її лише технічно. Мисліть як художник, використовуйте Lightroom як пензлик. Пам'ятайте, що ви творите картину, а не вирішуєте завдання з алгебри.

перед обробкою

після обробки

До прикладу, це фото мені здалося таємничим. Коло, утворене гілками дерев та кущів, ніби вело до чарівної долини. Тому в Lightroom я спробував відобразити свої фантазії. Погляньте на незвичайну світлину, яка вийшла в результаті редагування. Було використано розбиття тонів по синьому та зеленому, віньєтування, та збільшено кількість чорного за допомогою basic panel. Звичайно, гістограма дуже стислася до правого верхнього кутка, проте я це ігнорував. Мистецтво завжди трохи хаотичне, чи не так?

 

До та після обробки, крок за кроком

Процес редагування завжди творчий та цікавий. Навіть, якщо ви вже використали всі інструменти програми, не бійтеся повернутися назад та внести необхідні зміни. 

Отже, розглянемо покроково редагування зображення. Сподіваюся, що тут ви знайдете багато ідей для зміни власних світлин. Нижче є фото просто з камери. 

фото просто з камери, без обробки

фінальне фото після обробки у Lightroom

Відчуйте фотографію

Подивіться на зображення. На які думки воно вас наштовхує? Що ви відчуваєте, що уявляєте? Які асоціації викликає? Можна передивитися всі уроки по Lightroom, вивчити роботу всіх повзунків, проте ніде не сказано, в яких випадках їх слід використовувати. Краще вивчати програму на власних фото, ви знатимете чого бажаєте отримати наприкінці.  

Можливо, це все для вас очевидне, багато хто навіть не звертає уваги. Ми настільки зосреджені на технічній стороні редагування, що забуваємо про художню частину. Тому думайте про настрій фотографії, її основну тематику та відповідні кольори. Не віддавайте все на поталу готових пресетів! 

 

Почнемо з Basic panel

Наступний крок передбачає використання базової панелі. Більшість зображень починають редагувати тут, бо перш, ніж переходити до кольорів, потрібно виправити тони. Це зображення було тонально плоским, тому мені хотілося підвищити контрастність - зменшити тіні та підвищити рівень білого. Ви зможете набагато краще пропрацювати своє фото, застосовуючи повзунки Highlights, Shadows, Whites та Blacks, аніж просто прокручуванням Contrast. Ось мої налаштування:

Highlights -94
Shadows -50
Whites +50
Blacks -31
Saturation +50
Exposure -0.20
Contrast +19
І ось що вийшло в результаті:

Тепер тут присутні гарні темні тони на деревах і трохи більше білого в небі (у вас все буде видно на гістограмі). Якщо підвищити Saturation, стане зрозуміло, якого кольору на картинці не вистачає, чого можна додати, не порушуючи природності. В даному випадку це синій.

 

Застосовуємо криву тонів (Tone Curve)

Далі я вирішив використовувати панель кривих, щоби більше змінити тони, висвітлити тіні та затемнити світлі ділянки. Тепер небо на вигляд глибше, а темні ділянки стали чистішими. 

Dehaze

Зйомка проходила гарного туманного ранку, дерева та випадкова птаха ідеально доповнили композицію. Проте мені не вистачало деталей на поверхні води та будинках. Туману було справді багато, але мені вдалося отримати чіткішу картинку без втрати атмосферості. Я скористався інструментом Dehaze в модулі Effects.

Dehaze добре застосовувати для зображень як оце. Але, якщо підвищити його занадто, то все стане супер різким. Для моєї картинки +44 добре підійшло, не блокуються кольори та не "вилазять" артефакти.

З Dehaze можна внести хаосу в насиченість. Але мені так подобається. Я видалив трохи туману над водою та з будинків. Також це дало красиве відображення  дерев на воді. 

 

Місцеві коригування

На цьому етапі я, зазвичай, перемикаю модулі на "було-стало", аби побачити зміни. Мені здалося, що тіні від дерев справа можуть мати більше деталей, тому я створив маску і за допомогою пензля трохи висвітлив їх. Це зачепило й небо за деревами - воно стало менш каламутним. Потім зробив те саме і для відображення.

Туман на воді був прегарним, але мені хотілося, щоби вода виглядала "хрусткою". Тому я наклав сюди градуйований фільтр і підняв Clarity до +74, а Exposure на +60. Колір також було змінено, щоби все гармоніювало з блакитним небом. Тепер видно більшу різницю між водою й відображеннями в ній.

Інколи мені подобається моя робота лише до певного етапу, отож, я можу повернутися підніше до кроку, в якому сумніваюся. Мені таке подобається. Я постійно перемикаю модулі, щоби подивитися на різницю між вихідним зображенням та готовим результатом. 

Далі я використав HSL (Hue/Saturation/Luminance) панель востаннє, щоби зробити яскравішими певні кольори (в нашому випадку голубі).

Ось, що вийшло в результаті: 

Висновок

З Lightroom ви не зруйнуєте свого фото. Тут у вас є необмежені можливості гратися та вчитися. Обробка  - це другий етап створення фотографії, не нехтуйте ним.


Posted on March 7, 2017 and filed under обробка фото.