15 порад для зйомки при свічках

Ви  пробували фотографувати при світлі свічок? Отримані результати можуть бути прекрасні, з теплим світлом і мерехтливим вогнем, що віддзеркалюється від предметів, і обличчя моделі, яке виглядає дуже романтично... Проте зйомка в умовах низької освітленості досить складна. Ось кілька порад, як отримати хороший портрет при світлі свічок.

1. Вимкніть спалах

Почнемо з очевидних речей. Як правило, в умовах низької освітленості логічно було б використовувати спалах. Але тоді він стане найсильнішим і єдиним джерелом світла в кадрі. Це повністю зруйнує світлотіньовий малюнок. Якщо ви хочете отримати тепле світло від свічок, то необхідно вимкнути спалах. Існують, звичайно, винятки - див. пункт 15 нижче.

2. Використовуйте штатив

Знову констатуємо очевидні факти - зйомка при свічках означає, що світла буде дуже мало, що, в свою чергу, призведе до необхідності використання досить довгої витримки. Це посилює вплив тремтіння камери на чіткість зображення. Радикальним засобом забезпечення нерухомості камери, а значить і різкості ваших знімків, є використання штатива. Також потрібно використовувати попередній підйом дзеркала і дистанційний спуск затвора.

3. Додаткові свічки

Найбільшою проблемою у фотографії при свічках є брак світла. Для того, щоб подолати цю проблему, використовуйте більшу кількість свічок. Звичайно, що це дасть більше світла, тоді ви зможете більш гнучко варіювати налаштуваннями витримки, діафрагми та ISO.

4. Розподіліть свічки

Використання однієї свічки або декількох свічок поруч може призвести до того, що ви отримаєте жорстке освітлення на обличчі вашої моделі. Якщо ви так задумали, то все в порядку. Однак, в більшості випадків ви захочете отримати більш рівномірний розподіл світла на обличчі. Це може бути досягнуто шляхом розподілу свічок. Я б рекомендував ставити більше свічок з одного боку і менше з іншого. Таким чином можна регулювати інтенсивність тіней, від м'яких до драматичних.

5. Природні відбивачі

Пофотографувавши кілька разів при свічках, я зробив випадкове відкриття, яке може бути вам корисне. Я помітив, що коли на столі була біла скатертина, знімки виходили краще, ніж без неї. Очевидно, що скатертина відображала частину світла від свічок на обличчя моделі. Так само білі стелі і стіни можуть служити природними відбивачами. І хоча вони дають невеликий ефект, та це все ж допомагає при зйомці в умовах низької освітленості.

6. Світлочутливі  об'єктиви

Якщо ви знімаєте цифровою дзеркальною камерою і маєте декілька об'єктивів, виберіть об'єктив з найбільшою світлосилою. Це дозволить використовувати ширшу діафрагму, отже, в камеру буде надходити більше світла. Особисто я для такого роду зйомкинадаю перевагу об'єктиву 50 мм f / 1.4 або f / 1.8. Я знімаю на максимально відкритій діафрагмі або на близькому до цього значенні. Це дозволяє зробити витримку коротшою, а ISO меншим. Однак, майте на увазі, що глибина різкості на відкритій діафрагмі досить мала. Це вимагає підвищеної уваги при наведенні на різкість.

7. Зменшення діафрагми

Зверніть увагу, що при використанні недорогих зум-об'єктивів максимально широка діафрагма змінюється при зміні фокусної відстані. Тому краще підійти ближче до об'єкта зйомки, ніж користуватися зумом. Саме так ви зможете знімати на більш широкій діафрагмі.

8. Обстановка і фон

Композиційно мені більше подобаються лаконічні й прості знімки. Я взагалі волію знімати на білому фоні (при цьому необхідно стежити, щоб на ньому не з'являлися грубі глибокі тіні) і з мінімальним реквізитом. Було б доцільно включити в кадр келих вина та деяку сервіровку столу, та все ж чим менше відволікаючих предметів, тим краще.

9. Витримка

Найпростіший спосіб збільшити кількість світла, що надходить в камеру - це збільшити витримку. Але майте на увазі, що збільшуючи витримку, ви збільшуєте шанси того, що будь який рух буде розмитим (наприклад, полум'я свічки). Якщо ж сцена нерухома (полум'я свічки не мерехтить) і модель може зберігати нерухомість, то ви можете використовувати будь яку витримку, наприклад, 1/15 секунди або довше. Тільки потрібно обов'язково попередити модель про те, що важливо зберігати нерухомість.

10. Параметри ISO

Іншим способом компенсації низької освітленості є підвищення ISO. Платою за це є підвищений рівень шуму на зображенні. Спробуйте використовувати ISO не вище 400, якщо вам необхідно отримати більш чисті фотографії. При великих значеннях шум стане набагато помітнішим. Особливо, якщо переглядати фотографії в збільшеному масштабі.

11. Експозиція

Якщо палаючі свічки будуть в кадрі, камера, як правило, недоекспонує знімок, оскільки буде бачити в них яскраві області. Ви можете спробувати ввести позитивну поправку щодо тієї експозиції, яку пропонує камера. Не вводьте занадто велику поправку, інакше замість полум'я свічки отримаєте білу пляму на зображенні.

12. Баланс білого

Варто поекспериментувати з балансом білого, знімаючи при свічках. Свічки випускають дуже тепле світло і це саме те, що ви хочете показати на знімку, оскільки таке світло створює чудову атмосферу. Однак, камера може спрацювати не на вашу користь і усунути цей теплий відтінок, особливо якщо у вас встановлений баланс білого в режимі "Авто". Спробуйте змінити налаштування, щоб отримати необхідний рівень "тепла" (я вважаю, тут добре спрацюють налаштування "в приміщенні" і "лампи розжарювання"). Крім того, знімаючи в RAW, ви будете мати набагато більше можливостей з налаштування балансу білого в подальшій обробці.

13. Розташування свічок

Є два основних способи знімання зі свічками відносно композиції. Ви можете включати їх в кадр або залишити за кадром. Обидва ці варіанти можуть використовуватися для створення прекрасних знімків. Спробуйте і той, і інший.

Якщо ви вирішили залишити свічки в кадрі, то повинні пам'ятати про їх вплив на експозицію (див. вище), а також про те, що вони можуть створювати додаткові центри, які будуть відволікати увагу від основного об'єкту зйомки. У результаті, якщо ви хочете включити свічки в кадр, вам потрібно розмістити їх так, щоб вони не відволікали на себе занадто багато уваги.

Якщо свічки будуть в кадрі, переконайтеся, що вони добре виглядають. У портреті мають значення всі деталі, тому некрасиві свічки можуть все зіпсувати.

14. Додаткові джерела світла

У деяких випадках свічки не зможуть забезпечити вам потрібного освітлення. Якщо це так і методи, описані вище, не допомагають, подумайте про те, щоб використати трохи додаткового світла. Можливо, вам доведеться скористатися невеликою лампою чи приглушеним світлом. Для досягнення найкращих результатів можна спробувати надати світлу тепліший відтінок за допомогою червоного або оранжевого матеріалу, задрапувавши джерело світла (будьте обережні з лампами розжарювання, вони мають високу температуру!)

15. Використання спалаху з кольоровим фільтром

В першому абзаці говорилося про вимикання спалаху, щоб не порушити тепле світло від свічок яскравим спалахом. Єдиний виняток - це використання теплого кольорового фільтра для спалаху (червоного або оранжевого). Це зменшує вплив спалаху і дає тепле світло. Ви також можете зменшити потужність спалаху, якщо на ньому передбачене таке налаштування. Поекспериментуйте з різними фільтрами, щоб збалансувати колір світла від спалаху і свічок.

Автор:  Darren Rowse