Як знайти власний стиль у фотографії

Пошук особистого стилю у фотографії є чимось на зразок пошуку святого Грааля. Зазвичай, це стається не відразу, й випадково. І як би вам не хотілося швидше себе віднайти, розвиток саме вашого унікального стилю є дуже хвилюючим процесом і винагорода за це не змусить на себе чекати. Для багатьох фотографів це безперервний процес, він залежить від багатьох чинників. Дехто швидко знаходить той єдиний стиль, в якому хочеться працювати. Такі щасливчики стараються дотримуватися його та постійно відточувати. В той же час інші можуть розвивати для себе два чи більше домінуючі напрямки фотографії. 

На багатьох моїх фото є вода та пляж

Що визначає ваш стиль фотографії?

Особистий стиль можна виявити за великою кількістю ознак. Це може бути як ваш вибір предмета знімання, так і певне освітлення чи стиль вибраних вами об'єктів, кут зйомки, кадрування, певний колір або тоновий діапазон, який ви окреслюєте, ваш стиль пост-обробки, чи будь яка комбінація з перелічених вище речей та багато іншого.

Розглянемо тих фотографів, чиї роботи є миттєво впізнаваними. Деякі зі знаменитостей, таких як Annie Leibovitz, Ansel Adams, Henri Cartier-Bresson - їх стилі настільки самобутні, що в глядача не залишається ніяких сумнівів щодо того, чиєю є робота, на яку вони дивляться. Adams, ймовірно, найвідоміший через його традиційні чорно-білі зображення американського Заходу та прославлений технічний перфекціонізм. Cartier-Bresson вважається батьком сучасної фотожурналістики. Його стиль був дуже людяним та спонтанним, він порушував безліч правил, щоб зняти вирішальний момент. Leibovitz під час роботи в журналі Rolling Stone розробила свій фірмовий стиль, що включає використання сміливих основних кольорів та несподіваних поз. Її високо стилізовані фешн знімки та портрети знаменитостей ніби підписані нею в кожній деталі.

Є багато фотографів з унікальними стилями, які ще не досягли слави. Знімки нижче є роботами австралійського фотографа Juanita Haslett (Little Forest Photography). Стиль Хуаніти вирізняється тим, що об'єкти ніколи не позують; здебільшого вона фотографує дітей молодшого віку; тут є дика природа; до того ж у неї самобутній стиль редагування. 

Забудьте те, що роблять інші

Коли я працювала в якості фотографа-портретиста, то час від часу підглядала, що ж роблять інші люди в моїй галузі. Скрізь, де я дивилася, були новонароджені - відфотошоплені немовлята в кошиках, мисках та гніздечках; немовлята в позі жабки; немовлята, які сплять у гамаках; загорнуті в різні види обгорток, у пов'язках та шапках з вушками. Поряд із цими світлинами були знімки малюків у лісах та полях, вони купалися в нереальному золотому світлі та променях сонця - завжди у променях сонця!

Я думала, що саме такі знімки - це бажання клієнтів. Потім намагалася відтворити те, що роблять інші (й робили задовго до мого приходу). Чужими світлинами заселена вся моя стрічка в соціальних мережах. Вона нагадує про мої невдачі. Намагаючись зробити те, що роблять всі інші, наприкінці я виявила, що втрапила в море однаковості.

Перевагою відомих фотографів є те, що вони виділяються чимось, чого не роблять інші. Ваш стиль це те, що відрізняє вас від усіх. Іноді це означає бути сміливим та піти непопулярним шляхом. Так, надихайтеся іншими, але не прирівнюйте себе до них. Милуйтеся їх роботами, але не змагайтеся. Бо в кіцевому результаті це виглядатиме як погана імітація чогось великого.

Наведені нижче світлини є роботами Steve Scalone, фотографа з Мельбурна, чиї чисті, графічні композиції і незвичний кут зйомки стали його візитівкою. Стів спеціалізується на зовсім іншому жанрі, аніж я, проте я захоплююсь його роботою, тому що вона нагадує мені про важливість бути хоробрим й творити по інакшому.

З'ясуйте, що вас надихає

Вам дуже допоможе, якщо ви зрозумієте, що породжує вашу пристрасть. І коли вам забракне натхнення, то нагадайте собі про джерело енергії та відкиньте усі сумніви. Не старайтеся копіювати когось, але й немає нічого поганого в тому, щоб шукати ідей у колег. Часто робота іншого фотографа запалює в нас першу іскорку, спонукає досліджувати певний жанр далі. 

Хто або що змусило вас закохатися у фотографію? Можливо, світлини когось із членів сім'ї? Знімок, який ви побачили в газеті чи на виставці? Іноді це поєднання багатьох факторів. Важко точно визначити одну річ, що вплинула на вас найбільше.

Довгий час я думала, що першою любов'ю у фотографії в мене був Картьє-Брессон, судячи з мого захоплення чорно-білою та відвертою фотографією. Проте вже на той час я й сама пробувала працювати в цьому напрямку. 

Моє перше справжнє знайомство з фотографією було через мого батька. Він задокументував наше дитинство в Південній Африці в 1970-і роки, маючи дзеркальну камеру Minolta. У нього не було ніякої формальної освіти, лише очі, щоб ловити світло та композицію. Тато регулярно показував нам слайд-шоу і ніхто з нас не скаржився, бо знімки були прекрасні. Серед них не було нудних чи похмурих, адже батько знімав нас під час літніх канікул в горах і на узбережжі.

Після того як ми емігрували до Австралії, ті слайди стали ще важливішими для нас. Спроектовані в натуральну величину на стіні, вони дозволили нам знову пережити всі щасливі спогади, та зберегти країну нашого народження живою для нас в часи відчайдушного суму за домом. 

Лише недавно я зрозуміла, як сильно вплинула фотографія мого батька на мій власний стиль. По-перше, я вважаю, що натуральність значно краща за редагування. З такою великою кількістю інструментів для редагування в нашому розпорядженні, є спокуса змінювати доти, доки знімок стане зовсім несхожим на те, що ми фотографували. Світлини мого тата мають гарну необробленість; про них кажуть, що вони дуже реалістичні. 

По-друге, мене тягне до води та іншого природного оточення, особливо при фотографуванні дітей.

По-третє, я люблю величне, красиве мистецтво, відображене на стіні. Я впевнена, що багатьом це подобається. Як ви помітили, я люблю бачити всі деталі експресії та з'єднань в фотографії, коли вона проектується на великій стіні.

Розвивайте свій стиль

Познімайте як ви проводите свій час, потім весь відзнятий матеріал уважно перегляньте. Дощовий день підійде для цього якнайкраще! Зберіть докупи ваші улюблені знімки, але не обдумуйте їх надто довго. Будьте спонтанні! Побачите, що вас приваблюють саме ті зображення, від яких завмирає серце. 

Тепер уважно на них гляньте. Ви помітили повторюваність? Вона може бути майже невловима, потрібен буде деякий час, щоб помітити шаблонність у знімках. Але є речі, які необхідно враховувати:

Що ви любите фотографувати? Можливо, дітей. Маленьких чи підлітків? Що вони роблять, коли ви їх фотографуєте? Вам більше подобається зловити їх у русі чи в стані спокою? Хай виглядають безпосередніми або у якомусь певному стилі? Зйомка в приміщенні чи поза домом? Що є довкола них?

А як щодо фокусної відстані? Любите фотографувати крупний план чи хочете включити якийсь фон, щоб розповісти історію? Віддаєте перевагу ширококутному об'єктиву? Чи подобається вам зберігати деякі деталі фону або ж знімаєте з широкою діафрагмою, щоб отримати м'який фон ? Як ви знімаєте - зверху, знизу, ззаду, в профіль? Компонуєте зображення з багатим переднім планом, великою кількістю неба, чи обрамляєте предмети деревами, наприклад?

Тепер подумайте про освітлення. О котрій годині ви знімали свої улюблені фотографії? Вони яскраво освітлені чи повні тіней? У вас зйомка у високому ключі, навмисне недоекспонування чи щось середнє?

Чи є якийсь колір або тоновий діапазон, який домінує у ваших світлинах? Ви обов'язково помітите шаблонність у виборі предметів знімання, місця та вашого стилю редагування. Можливо, вашими фаворитами виявляться чорно-білі фото або ви любите фотографувати у теплих червоних та золотих кольорах, чи у нейтральних. Ви часто редагуєте, щоб отримати чіткі кольори і та різке зображення або ж ви віддаєте перевагу м'якшим обрисам та кольорам, які нагадують фільм?

Всі ці елементи вносять щось до вашого стилю у фотографуванні. Після того, як ви з'ясували їх, можете починати відточувати майстерність, підкреслюючи речі, які дарують вам емоції. Лише так ви зможете рости. 

Автор: Karen Quist