3 типи портретів з природним світлом

Автор Karen Quist

Я працюю фотографом-портретистом і більшість моїх робіт виконується у певних локаціях - на природі, вдома чи на роботі в моїх клієнтів. Зазвичай, я знімаю використовуючи природне світло, тому вже навчилася швидко знаходити найкраще джерело освітлення в будь-якому місці, та вибирати такий фон, що не заважатиме основному об'єкту. У цій статті я покажу прості налаштування для зйомки портрета з природним світлом, які можна відтворити у будинку. Лише зі зміною ракурсів та переміщенням моделі ви зможете створити три абсолютно різні портрети.

Ніякого спеціального освітлення чи дорогого обладнання не потрібно, ці методи дуже прості в освоєнні. Експериментуйте з різними фонами, як от, голі стіни або простирадла, чи різний одяг для об'єкта зйомки. Ефектні фото також можна отримати при зміні об'єктива, відстані до об'єкта та різній ширині діафрагми.

Обладнання

Нижче наведено список предметів, використаних для цих фото та запропоновані замінники:

Прозора фіранка чи тканина. Її можна купити в будь якому магазині з тканинами чи галантереї. 

Великий відріз прозорої тканини чи фіранки гарно фільтруватиме світло з вікна

Відбивач: я маю круглий, п'ятисторонній рефлектор, який всюди ношу з собою. Кожна зі сторін має різний колір: білий, срібний, золотий, чорний та дифузор (розсіювач). Він згортається в акуратний маленький диск і є дуже легким. Це однозначно прекрасна інвестиція. Проте, коли його нема, а знімати потрібно вже, то великий шматок білого паперу чи пінопласту працюватиме однаково добре.

Відбивач невеликого розміру

Затискачі для фону: купіть їх в інтернет-магазині, вони недорогі. Для створення саморобних студій стануть просто незамінними. В даному випадку їх було використано, щоби прикріпити завісу до віконної рами. Для цієї ж мети можна взяти клейку стрічку чи дуже міцні канцелярські скріпки.

Затискачі

Об'єктив

Моїм улюбленим портретним об'єктивом є Canon EF 85mm F/1.8, але ви можете використовувати 50мм, 100мм - все, що добре працюватиме для вас в обмеженому просторі. Для невеликого приміщення буде потрібна коротша фокусна відстань.

Основні налаштування портрета

Знайдіть вікно чи скляні двері, з яких литиметься хороше сильне світло, тоді ви зможете знімати на мінімально можливому ISO. Якщо вікно має занавіску, то затягніть її, щоби фільтрувати світло. Якщо ж завіси нема, ви можете прикріпити шматок чистої прозорої тканини до вікна за допомогою затискачів або липкою стрічкою.

Очевидно, що така установка дуже проста. Нижче - куточок моєї вітальні, розсувні скляні двері зліва від камери. Сильний денне світло фільтрується завісою, яку я прикріпила до віконної рами. В сусідній кімнаті я закрила штори, щоб створити темний фон для мого зображення. Якщо розташування вашої кімнати такого не дозволяє, ви можете повісити лист або великий шматок кольорової тканини позаду об'єкта, або просто використати звичайну голу стіну.

Як видно нижче, я посадила модель трохи вперед, далі від відкритих дверей позаду неї. Це гарантуватиме хороше світло на її обличчі. Достатня відстань між нею та кімнатою за нею зробить це приміщення повністю не у фокусі. У тестовому кадрі нижче можна побачити деякі деталі в кімнаті позаду неї. Проте, вже в перших двох портретах деталей фону не буде видно. Кімната позаду має вигляд студійного фону.

Додаємо відбивач

Якщо ви збираєтеся використовувати відбивач, то буде потрібен хтось, хто його триматиме. Якщо нема нікого, то спробуйте сперти його на стільці. Нехай ваш творчий мозок попрацює!

Портрет # 1: бічне освітлення і відбивач

Таку установку з природним світлом я використовую найчастіше. Бічне освітлення створює приємні контури й форми обличчя. Якщо об'єктом зйомки буде чоловік або якщо ви хочете створити особливий "настроєвий" портрет, то спробуйте перемістити відбивача подалі від моделі чи взагалі забрати. Це дасть високого контрасту, збільшуючи тіні на одній стороні.

Ваша модель може сидіти, стояти чи навіть лежати на підлозі, якщо вікно досить низько. Позування залежить лише від ваших побажань. Для зйомки такого ж портрета, як на зображенні нижче, обличчя вашої моделі повинно бути під кутом до основного джерела світла (вікна) 90 °, а її тіло повернуто на 45º від вас. Двері за моєю моделлю були відкритими, так я затемнила фон, щоби мінімізувати відволікаючі елементи. Встановіть рефлектор на затіненій стороні її обличчя, щоб відбити світло та заповнити тіні.

На фото нижче ліве зображення знято без відбивача, справа - з відбивачем. Ефект в даному прикладі є дуже тонким, майже невидимим, бо світло в цій кімнаті вже збалансоване кілька маленькими високими вікнами на протилежній стіні. На фото праворуч видно, як рефлектор освітлює обличчя та заповнює тіні, особливо під лівим оком. З ним також виділяється більше деталей та відблисків у волоссі, віодкремлення від фону тут гарніше.

Ліве фото (без відбивача): ISO 320, F/4, 1/200с. Праве фото (з рефлектором): ISO 320, F/4, 1/320с

Портрет # 2: зйомка з підсвіченим фоном

Я люблю використовувати цю техніку для фотографування жінок і дівчаток. Вона створює м'яке, непряме освітлення на обличчі, що гарно підходить для будь якого віку. Таке заднє підсвічування утворює чудове сяйво довкола волосся. Особливо це пасує моделям, що зачісують волосся назад, або тим, в кого одяг має легке драпірування. 

Техніка для підсвічування

Використовємо ту ж установку освітлення з вікна, як і раніше, але тепер модель сидить чи стоїть спиною до вікна. Встановіть відбивач перед нею, спрямовуючи світло назад до її обличчя. Експонометр камери намагатиметься "читати" світло, що ллється з вікна, тому обличчя моделі буде затемним. Правильну експозицію можна отримати лише знімаючи з близької відстані. Постарайтесь фокусуватися прямо на обличчі, тоді стануть невидимими деталі фону. 

ISO 320, f/4, 1/160с

На фото нижче - інструкторка з йоги, знята перед вікном на підлозі своєї студії. Підсвічування гарно спрацювало на її волоссі, теплі тони дерев'яної підлоги відображаються на її шкірі золотистим відтінком. Техніка освітлення ідентична попередній фотографії. Але на цьому фото видно завісу та вікно, це додає родзинку до сцени.

ISO 500, f/5, 1/80с

Портрет # 3: зйомка з фронтальним освітленням

Для цієї установки завіса залишається на місці. Ваша модель має бути повернута до вікна, а фотограф - між моделлю й вікном. Якщо ви хочете зняти ширше фото, аніж в прикладі нижче, можете скористатися відбивачем для гарного ефекту на волоссі. 

Фронтальне освітлення видаляє практично всі тіні на обличчі. Тут буде видно деталі та колір в очах, для певних моделей таке світло дасть вражаючий результат. Однак, цей метод не для всіх. Можливо, ви отримаєте плоске двовимірне зображення. Якщо джерело світла занадто сильне, то ваша модель буде мружитися. Як правило, з таким освітленням пдкреслюються всі недосконалості. Добре, якщо ваша модель молода й гарна. Проте, для зрілої людини чи когось з поганою шкірою обличчя воно може бути занадто жорстким. 

Приклади фронтального освітлення

На фото нижче - молода дівчина. Ця світлина стала популярною в соціальних мережах. Її було знято за допомогою цієї ж техніки при пообідньому освітленні. 

ISO 400, f/4.5, 1/200с

На фото нижче - моя дочка, сфотографована з фронтальним освітленням. Оскільки, ми були у відпустці, то в мене не було фіранки чи тканини, щоб закрити вікно. Тому тут видно, що більше виражені highlights, ніж у першому фото, але ефект аналогічний. 

ISO 250, f/3.5, 1/125с


Posted on September 23, 2016 and filed under світло.