+38 063 95 995 06
Статті

20 трюків вашої камери

Хочемо поділитися з вами декількома секретами, які допоможуть вам у роботі. Ми виокремили 20 трюків, або ж так званих ефектів, які можна втілити в життя лише за допомогою фотокамери, не вдаючись до додаткової обробки фото. Так, Photoshop  всемогутній, але правда ж набагато приємніше, коли знімки виходять кльовими одразу, без обробки? Усе в ваших руках!!!

 

1. Абстракція (Abstract)


Абстракція - творче бачення реальності. Абстракцією, наприклад, можна назвати навіть чорно-білу фотографію. Це найпростіший її варіант. Абстракція - це бачення звичайної речі в незвичайному ракурсі. Уміння піднести цю річ глядачеві так, щоб він побачив предмет зовсім по іншому, іншими очима. Наші рекомендації: уважніше придивіться до відтінків і візерунків на об'єкті зйомки. Спробуйте виявити в об'єкті щось незвичайне та цікаве.


2.  Ручна витримка (Bulb)


Доступна тільки в режимі ручної зйомки, який зазвичай позначається буквою М. Тільки в ручному режимі можна виставити дуже довгу витримку, тобто той час, коли шторки затвора відкриті і світло надходить на матрицю вашого фотоапарата. Простіше кажучи, затвор відкривається при натисканні спускової  кнопки, і закривається в той момент, коли ви з цієї кнопки знімаєте палець. Така витримка може бути від кількох секунд до кількох годин. Звичайно, якщо можливості вашої фотокамери дозволяють робити це. При фотографуванні на таких довгих витримках не обійтися без штатива. Це потрібно для того, щоб фотоапарат в момент спуску затвора залишався в повній нерухомості.

Наші рекомендації: для того, щоб отримати на знімку цікавий ефект, для початку спробуйте познімати на довгих витримках автомобілі, що рухаються по дорозі. Не бійтеся фантазувати і ставити експерименти. На фотографіях автомобілів можна, наприклад, отримати гарні візерунки, створені світлом їх фар. Але для цього потрібно знімати ввечері або в сутінках. Такі світлини рекомендуємо робити на витримці приблизно одна хвилина і діафрагмі 11. Для того, щоб оточуючі об'єкти були різкими, значення ISO найкраще виставити в 100 одиниць. Таким чином ви уникнете зайвого цифрового шуму.


3. Контражур. Зйомка проти світла (Contre-Jour)


Цей термін застосовується для позначення зйомки в таких умовах, коли головне джерело світла знаходиться безпосередньо за об'єктом, який ви фотографуєте. Фотографуючи в контражурі, на знімку ви отримаєте силует. Силует може бути дуже темним, чи не дуже, з окремими ділянками деталей і півтонами. Такі силуети можуть виглядати на знімку дуже красиво. Особливо якщо ці об'єкти, в тому числі і люди, перебувають у русі.

Наші рекомендації: спробуйте фотографувати на заході або на сході проти сонця. Познімайте, наприклад, людей на вечірньому пляжі на березі моря. Такі світлини з красивими лініями силуетів різних фігур бувають дуже вражаючими. Фактура піску або каменів на пляжі теж зіграє тут свою роль.






4. Датський нахил (Dutch tilt)


Це знімок, зроблений під незвичним людському оку кутом. При фотографуванні вам потрібно буде просто нахилити фотокамеру, і більше нічого! Зате скільки динаміки відразу з'явиться в знімку! Так добре знімати спорт. Особливо велосипедистів, мотоциклістів і їхні змагання. Але і в портреті датський нахил буває цілком виправданий. У портреті цей прийом надає драматизм сюжету.


Наші рекомендації: в першу чергу важливо подумати про те, наскільки сильно потрібно нахилити фотокамеру. І при цьому потрібно враховувати те, які деталі та елементи потрапляють у ваш кадр. Зверніть увагу також на лінії. Важливо, щоб вони розташовувались по діагоналі. Ну, або, хоча б, теж під якимось кутом нахилу.


5. Ефекти Еджертона (Edgerton)


Гарольд Еджеротон - це перший з фотографів, який став використовувати при швидкій зйомці електронний  фотоспалах. Еджертон навчив нас робити дивовижно красиві знімки. Для цього потрібно насамперед відрегулювати на фотоспалаху кількість світла, яке випромінюється, а також швидкість подачі світлових імпульсів. Мінімальне значення - 1/50000 частка секунди. Саме з такою швидкістю можна дуже ефектно сфотографувати краплю води або молока. Складніше, але все ж реально, в такій техніці зробити знімок кулі, що летить. Проте починати все таки радимо з рідини.


Наші рекомендації: експозицію при такій зйомці рекомендуємо встановлювати вручну. Джерело рідини встановіть в такий режим, щоб краплі капали рівномірно, через приблизно однакові проміжки часу. Фокусування теж краще проводити в ручному режимі.


6. «Риб'яче око» (Fisheye)


«Риб'ячим оком» називають спеціальний надширококутний об'єктив, який дуже сильно спотворює зображення. Знімок, який ви бачите тут, зроблений об'єктивом Sigma 4.5mm f / 2.8 EX DC HSM Fisheye циркуляр. Наші рекомендації: при зйомці «риб'ячим оком» рекомендуємо робити частковий вимір. А ще радимо берегти передню лінзу об'єктива. 






7. Зернистість (Grain)


У сучасній цифровій фотографії зерном називають видимі на зображенні електронні шуми. Розмір і кількість зерна в плівці залежить від її світлочутливості. Чим вона вища - тим зерно було більшими.  Чим вище ви встановите значення ISO, тим більшим та помітнішим на фотографії буде електронний шум.

Наші рекомендації: для того, щоб отримати на фотографії ефект зернистості, потрібно встановити велике значення світлочутливості матриці - ISO. Мінімум 800 одиниць і вище. А ще можна спробувати познімати в чорно-білому режимі.


8. Високошвидкісна синхронізація  (High-speed sync)



Це та швидкість затвора фотокамери, при якій фотоспалах і фотоапарат працюватимуть абсолютно синхронно. Якщо перед початком зйомки високошвидкісну синхронізацію ви не встановили, то спалах в цьому випадку буде працювати приблизно на витримці 1/250 секунди.Наші рекомендації: подивіться на цей знімок - діафрагма була F / 4, значення світлочутливості - ISO 100, швидкість затвора - 1/1000 секунди. Автор роботи використовував фотоспалах в якості джерела світла, що заповнює. Зробив він це для того, щоб пом'якшити тіні й додати додаткову порцію світла.


9. Фотографування з певним інтервалом часу (Intervalometer)


Це спосіб показати глядачеві за допомогою фотографії процес розвитку будь якого об'єкта. Наприклад, як розквітає квітка чи проростає насіння. Це так звана зафіксована покадрово послідовність якого небудь процесу.


Наші рекомендації: найскладніше при такому фотографуванні - правильно підібрати інтервал між знімками. Але все ж, ми вважаємо, що краще зробити більше знімків, ніж менше. Щоб гарантовано не пропустити найважливішого моменту.




10. Калейдоскоп (Kaleidoscope)


Щоб створювати красиві та різноманітні кольорові візерунки з різних намистин, камінців та інших дрібних простих предметів, у калейдоскопі використовують дзеркала. Для того, щоб домогтися подібного ефекту на фотографії, потрібно зробити трубу з листа фольги або срібного паперу. Потім цю трубу прикріпити до об'єктива вашого фотоапарата. Все. Можете починати знімати візерунки.


Наші рекомендації: якщо у вас не виходить прикріпити до об'єктива трубку з фольги або срібного паперу, то можна вчинити ще простіше. Обгорніть об'єктив фольгою, і все.


11. Художній об'єктив Lensbaby


Lensbaby - це об'єктив, створений спеціально для художньої, а не документальної фотографії. Він фокусується в якій небудь одній точці об'єкту зйомки, а всю прилеглу до цієї точки область робить поступово розмитою. Працюючи з об'єктивом Lensbaby, потрібно дуже обережно підходити до вибору діафрагми і, відповідно, глибини різкості.

Наші рекомендації: з об'єктивом Lensbaby фотографувати потрібно виключно в ручному режимі. І бажано зі штатива. Тільки в такому випадку ви зможете домогтися гарного фокусування. Особливо, якщо об'єкт перебуває в русі.


12.  Імітація світла Місяця (Mock moonlight)


Обман глядача, який розглядає вашу фотографію. Знімок зроблений вдень, а виглядає так, як ніби сфотографована ніч. Зробити такий знімок зовсім не складно. Набагато простіше, ніж може здатися на перший погляд. Знімати потрібно, зі спеціальними світлофільтрами, які дозволяють отримувати на фотографії сильний і насичений синій тон. Також потрібно буде встановити баланс білого спеціальним чином. А ще експозицію виставити на значення «- 2».


Наші рекомендації: для того, щоб ваша фотографія вийшла більш реалістичною, потрібно підвищити контраст зображення. А для цього фотографувати краще при яскравому світлі, а ще краще - в контражурі, тобто проти світла. Це додасть зображенню якусь таємничість, загадковість.





13. Нейтральна щільність (Neutral Density)


Це фотографування зі спеціальним світлофільтром « Neutral Density», або скорочено ND. Що таке ND-фільтр? Це сіре скло. ND світлофільтри бувають різного ступеня щільності. Служать вони для того, щоб обмежити кількість світла, яке потрапляє на світлоприймач фотоапарата (матрицю). Ви запитаєте - а для чого це, власне взагалі потрібно? А для того, щоб в ситуаціях, коли умови освітлення не дозволяють фотографувати на довгих витримках, саме на них і фотографувати! Ну, наприклад, якщо влітку ви захочете зробити знімок водоспаду. Встановлюєте фотокамеру на штатив і знімаєте водоспад на витримці 10, а то і 30 секунд. Або ще довше. Можна навіть до 5-10 хвилин. Точно так само можна знімати і рух автомобіля.


Наші рекомендації: фотографуйте на витримці як мінімум більше, ніж одна або дві секунди. Все залежить від сюжету. Знімати потрібно зі штатива.


14. Контурне освітлення (Rim lidht)


При такому вигляді освітлення фотографований об'єкт підсвічується. Навколо об'єкта виникає світловий ореол, який відриває його від фону. Такого ефекту можна домогтися як фотографуючи на вулиці, при природному сонячному освітленні, так і створити його в студії.


Наші рекомендації: для того, щоб на знімку не з'явилися зайві відблиски, при зйомці в контурному освітленні джерело світла, що знаходиться за об'єктом зйомки, має знаходитись трохи вище того рівня, на якому знаходиться фотокамера.


15.  Повільна синхронізація (Slow-sync flash)


Фотоспалах додає кадру динаміку. Для цього потрібно всього лише об'єднати імпульс спалаху і довгу витримку. За допомогою такого нехитрого способу можна вихопили з реального життя цікавий і напружений момент, коли об’єкт рухається зі  швидкістю. При цьому сам об'єкт, що рухається буде зображений чітко і різко, але за ним на фотографії утворюється гарний слід його руху. Свого роду шлейф.


Наші рекомендації: для того, щоб повністю взяти під контроль всю ситуацію під час зйомки, найкраще фотографувати в ручному режимі. Знімати треба на витримці від ¼ секунди до 1 секунди. Все в цьому випадку залежить від швидкості руху об'єкта зйомки.





16. Вазелін (Vaseline)


Це досить старовинний прийом фотографування, що прийшов до нас з 19 століття. Подивіться на знімок. Бачите, яке м'яке, ніжне зображення! Як же досягається такий ефект? Достатньо одягнути на об'єктив нейтральний захисний світлофільтр і намазати його звичайним вазеліном. Можна, звичайно, ризикнути і намазати вазеліном безпосередньо саму передню лінзу об'єктива... Але це вже вирішувати вам. За допомогою такого прийому найчастіше знімали, та і зараз знімають романтичні портрети.


Наші рекомендації: вазелін на світлофільтр потрібно наносити дуже акуратно, шматочком м'якої тканини. Центральну частину світлофільтру потрібно залишити чистою - для того, щоб, якщо ви знімаєте портрет, обличчя моделі і її очі були все таки різкими.


17.  Як малювати світлом (Writing with light)


Встановлюєте камеру на штатив, вибираєте фон, берете звичайнісінький ліхтарик. Після цієї підготовки, в режимі ручної витримки натисканням спускової кнопки відкриваєте затвор вашої фотокамери, займаєте вихідну позицію і, скерувавши ліхтарик в бік фотоапарата, починаєте робити рукою різні рухи. Таким чином променем ліхтарика можна намалювати фігуру людини або тварини, спробувати написати щось... Закінчивши малювання, підходите до фотоапарата і, натиснувши спускову кнопку, закриваєте затвор. Все. Сеанс закінчено.

Наші рекомендації: створювати такі малюнки світлом найкраще на тлі якоїсь стіни чи темного нічного неба. На тлі міста, що сяє вогнями теж можна, звичайно. Але це будуть вже зовсім інші враження...


18. Х-поляризація


Крос-поляризація - це оптичний процес, в ході якого прозорі предмети перетворюються в райдужно розфарбовані об'єкти. Наші рекомендації: ті, хто хоча б раз фотографував з поляризаційним світлофільтром, знають, що для того, щоб досягти на знімку бажаного ефекту, потрібно цей світлофільтр обертати.





19. Жовтий світлофільтр (Yellow filter)


Світлофільтри різних кольорів широко використовували ще в чорно-білій плівковій фотографії. Здавалося б, навіщо в чорно-білій фотографії потрібні кольорові світлофільтри? А ось навіщо. Вони посилювали або послаблювали різні півтони на чорно-білому зображенні. Наприклад, якщо з жовтим світлофільтром сфотографувати блакитне небо з красивими білими хмарами, то на знімку небо вийде темнішим, а хмари вийдуть світлішими, ніж вони були в реальності. У сучасних цифрових фотокамерах ефекту застосування світлофільтрів можна домогтися шляхом застосування спеціальних режимів .

Наші рекомендації: знімки такого роду потрібно робити у форматі RAW. Працювати з таким знімком в графічних редакторах буде набагато зручніше.


20. «Вибух збільшення» (Zoom burst)


Цей ефект має ще одну назву - зум-вибух. Робляться такі знімки досить просто. Встановлюєте фотокамеру на штатив, фокусуєтесь на об’єкті і в процесі досить довгої витримки обертаєте кільце зуму вашого об'єктива в одну чи іншу сторону. Залежно від умов освітлення, знімати потрібно з витримкою від 1/15 секунди до однієї або навіть двох секунд.


Наші рекомендації: для того, щоб фотографії, зроблені із застосуванням цього ефекту були дійсно гарними, знімати потрібно яскраві, барвисті об'єкти. Наприклад, клумбу з квітами, натовп людей на площі влітку, палаюче вогнище... Повертати кільце зуму на об'єктиві в процесі експонування можна плавно, а можна і ривками. Можна в одну строну, а можна в іншу. Спробуйте спочатку в одну, а потім  в іншу в процесі одного експонування. Ефекти при цьому виходять найрізноманітніші.





Переклад з http://www.takefoto.ru/articles/teoriya_fotografii/1723_fotoeffektyi_chto_dostupnyi_kajdomu_fotografu