Хочете заробити на стоковій фотографії? 10 порад як це зробити

Автор: Evgeny Tchebotarev 

Якщо ви новачок у продажу власних фотографій на стоках, то вам стане в пригоді мій досвід. Я фотографував протягом 13 років, а перед тим в короткій кар'єрі арт-директора працював покупцем стокових фото.

Тож мені було дуже приємно почати працювати на 500px Prime фотографом. Вже від самого початку я завантажив купу власних фотографій. І ось мої 10 спостережень, що можуть бути корисними для вас.

1. Завчасу візьміть у моделей підписи на релізах

Переважно мене цікавить портретна та fashion фотографія, я часто прошу своїх друзів побути моделями для мене. Тому, коли я вирішив завантажити ці фотографії на 500px Prime, мусив взяти в них підписи для модельних релізів.

Вам буде важко відстежити фотографованих раніше людей, якщо вони багато подорожують. Набагато простіше завантажити собі на комп'ютер реліз моделі або мати його вже роздрукованого. Якщо просити модель про підписання релізу перед зйомками, ви дуже спростите собі життя. Також легше буде пояснити моделі як її фотографії будуть використовуватися.

2. Ретельно продумуйте ключові слова 

Як новачок в продажах знімків на стоки, я робив багато помилок в ключових словах. Не полінуйтеся прочитати інструкції кожного зі сайтів стокових фото. В них детально розписано як правильно описувати ваш знімок. 

Ключовим тут є думати, як покупець. Чи клієнт шукатиме емоції (зв'язок між фотографованими, щастя, симпатія), чи якісь певні риси (індивідуальність, простота, краса), спробуйте визначити головне у ваших фотографіях. На думку деяких експертів ідеально написати 20-25 ключових слів, проте вони повинні бути релевантними, доречними. Спам в ключових словах може реально зашкодити вашим фото.

3. Фотографи є найгіршими редакторами самі для себе

Я помітив це давно, та на стокових сайтах це ще актуальніше: фотографи, як правило, себе нещадно критикують. У минулому мої фотографії, які мені не дуже подобалися, редактори відбирали для друку в журналах, тоді як мої улюблені знімки були відхилені. Вихід є: завантажуйте всі свої доступні фотографії -  хороші та погані, бо те, що вам здається невдалим, буде ідеальним для редактора або творчого директора.

4. Пропонуйте те, на що є попит

Ви продаєте власні фотографії покупцям. Тому для успіху важливо продавати те, що користується попитом. Це не значить йти всупереч своїм вподобанням та знімати щось геть немиле, але коли клієнти потребують фотографій певного жанру, а їх вибір на стоках невеликий, то не впускайте можливості зайняти цю нішу.  

Існує багато досліджень щодо того, що користується попитом на ринку стокової фотографії (автентичні знімки, фото з фільтрами а-ля Instagram, візерунки чи пейзажі, що захоплюють подих), тому буде не важко стежити за останніми тенденціями. На 500px навіть створено спеціальний аккаунт Twitter, @ 500pxPrimePD, там видно що шукають клієнти. Також гігант стокового фото Depositphotos проаналізував візуальні тренди 2017 року

5. Будьте обережні з брендами та логотипами

На жаль, я дізнався про це трохи запізно, тому це коштувало мені кількох годин роботи в Photoshop. Для комерційних ліцензованих фотографій переконайтеся, що вони не містять позначок брендів, торгових марок або графічних значків, пов'язаних з ними. Наприклад, мій знімок автомобіля був відхилений, бо бренд і власне форма автівки є інтелектуальною власністю заводу-виробника. Те ж відноситься і до інших відомих логотипів.

Цікаво відзначити, що деякі бренди додають свої логотипи вже під час пост-обробки.

6. Будьте лідером ідей

Щоб бути успішним у продажу фотографій, важливо гарно продавати себе. Кожен фотограф, який робить п'ять-шість фотосесій на рік, для кращих продажів мусить вкладати значні кошти в маркетинг.

Так, витрачати гроші на рекламу самого себе для просування - один з найпростіших способів. Проте, постарайтесь багато розказувати (в соціальних мережах, на власному сайті чи деінде) про те, на чому ви знаєтесь найкраще. Це відмінний метод зацікавити ймовірних покупців та заявити про себе. Пишіть про фотосесії, подорожі, поради та прийоми з власного досвіду. Є багато фотографів, які за допомогою цікавих статей на різноманітних профільних сайтах знайшли нових клієнтів. 

7. Вдосконалюйтесь у вибраному жанрі

Коли ви дуже любите фотографувати та хочете на цьому заробити, виберіть один чи кілька жанрів та відточуйте свою майстерність лише в них. Створіть власний стиль, за це арт-директори будуть вам безмежно вдячні. Вони завжди в пошуках свіжих, природних зображень, тому фотографії, які виділяються, можуть стати вашим ключем до успішних продаж.

Від себе можу порекомендувати крутого фотографа Oleg Oprisco.

8. Тримайте високу планку

Іноді мені подобається робити фотографії шорсткими, з додаванням віньєток або з імітацією зернистості плівки. Такі фото мають неймовірний вигляд в моєму профілі або надруковані, але через це їх часто відхиляли стоки. Тепер я роблю окрему копію тієї ж фотографії, чисту й безшумну, та завантажую на стоки, а інші варіанти демонструю в соціальних мережах.

9. Збережіть трохи простору

При зніманні пейзажів застосовують багато правил композиції та добре думають над кадруванням. За час роботи арт-директором в журналі безліч гарних зображень мені абсолютно не підходили через відсутність простору для тексту або заголовка довкола кадру. Тепер я стараюся кадрувати свої фотографії так, аби довкола було достатньо вільного простору.

10. Багато фотографуйте!

І, насамкінець, єдиним способом навчитися краще фотографувати, це більше фотографувати, пробувати нові методи та вчитися у професійних фотографів. В сучасному світі тенденції у фотографії змінюються дуже швидко, отож, тримайте себе в формі!


Posted on December 7, 2016 and filed under фотостоки.