10 ідей для вражаючої композиції ваших фотографій

Це ілюзія, що фотографії зроблені камерою; вони зроблені очима, серцем та головою - Henri Cartier-Bresson

Моє навчання фотографії проходило ще на початку 90-х років, на курсах школи технічної фотографії в Каліфорнії. Я люблю техніку у всіх її проявах, я люблю читати інструкцію з використання своєї камери. Я люблю точність і порядок. Я постійно розвиваю навички користування програмним забезпеченням для фото - в цілому я тех-ботан. Але технічні знання допомагатимуть вам лише до певної пори; це друга сторона в фотографії. Фото композиція є основною частиною.

Основним є ваше бачення того, якою світлина має бути. Подумки складіть для себе привабливу композицію. Технічні знання дадуть вам можливість втілити в життя своє бачення та зробити більшу частину композиції. Та це не замінить здатності "бачити" приголомшливі композиції.

У хорошій фотографії все має випливати з привабливої композиції. Запам'ятайте цитату славетного Пікассо (хоча, можливо, ці слова йому й не належать): "Вивчіть правила, як професіонал та порушуйте їх, як художник". Правила, основні принципи та ідеї щодо композиції допоможуть розвинути ваші навички та штовхатимуть вас рухатись далі. Проте ви не мусите сліпо слідувати всьому вивченому.

Ось кілька ідей, як зробити композицію захоплюючою. Майте на увазі, що створення абсолютно унікальних композицій призводить до створення власного стилю. Ви не мусите точно виконувати настанови інших фотографів з цього питання. Фотографія є вивченням світу вашими очима, це абсолютно суб'єктивна річ. Це те, що вас хвилює та надихає. Підхоплюйте ідеї, які мають сенс та мотивують саме вас. 

Для практики виберіть одну з концепцій, що перелічені нижче. Не пробуйте включити до свого знімка всі ідеї одразу. Оберіть одну, тоді досягнете хорошого результату. 

1. Світло

Світло робить фотографію. Огорни все світлом. Милуйся ним, люби його. Але ти маєш знати все про світло. Це ключ до найкращого фото - George Eastman

Фотографія - це про світло. Навчитися ідентифікувати цікаве освітлення є однією з найкращих навичок, яку просто необхідно набути. Ви можете вибрати якийсь хороший об'єкт та перетворити його на щось зовсім дивовижне.

Світло є початковою точкою для всіх знімків. Це найважливіше, що впливає на рішення про те, що фотографувати. Світло творить дивожні речі - створює довгі тіні; розсіяне світло, що падає на зруйновану стіну - відбивається, створює сплески кольору. Зверніть увагу на колір світла: холодний синій до світанку; холодний, майже прозорий у зимовий день; багатий помаранчевий, коли сутеніє. Завжди міркуйте, як отримати максимум від світла.

У фотографії вище красиве освітлення є очевидним. Тут використано силует колони для протиставлення плямистого світла, яке гарно відтінює хмари. Цей контраст дуже ефектно виглядає.

Перш, ніж знімати якийсь об'єкт, погляньте на світло навколо нього. Якщо воно нецікаве - плоске, нудне чи "випалює" кольори - зверніть увагу на погоду. Можливо вартує повернутися сюди, коли розсіються хмари? Обдумайте композицію так, щоб включити світло з інших джерел. Воно не обов'язково має бути природним. Гра штучного та натурального освітлення надихає на вражаючі фото.  

Ось ще одна світлина, де основною темою є світло, але вона витонченіша. Тут впадає в око відсутність світла. А тоді раптово сяйво ранку відбивається у вікнах. Контраст темряви та світла.

На цьому знімку проглядається багато негативного простору. Він перевантажений індустріалом, пусткою. Аж тут раптом оці дві осяйні будівлі!

 

2. Простота: думайте трійками

Вміння спрощувати є в тому, щоб відкинути неважливе, аби важливе промовляло - Hans Hofmann

Часом спростити композицію є важче, аніж продумати складну. Люди плутаються в цьому, думають, що спрощення, це зняти один об'єкт. Проте, так не завжди добре. Зазвичай, має бути один суб'єкт щонайменше, але, як правило, ще два опорних елемента. Ось що значить "думати трійками". 

Люди люблять думати трійками - сніданок, обід, вечеря; минуле, сучасне, майбутнє;  малий, середній, великий. Ми прагнемо знайти ритми та шаблони у всьому.

Фотографія вище є дуже гарним прикладом. Скільки ж елементів складають цю світлину? Ну, найперше є гарне синє небо та дикий, хаотичний візерунок з голих гілок. Виглядає добре; проте є ще третій елемент, об'єкт, що творить фотографію - двоє чоловіків переходять по гілках, видно їх чіткі силуети. Фото без якогось з цим елементів не буде таким цікавим.

Я особливо шаную прості композиції при зйомці людей та часто використовую прості й барвисті фони. На знімку нижче також є три сильні елементи: світлі пастельні тони, два хлопці та сильні лінії.

Такий метод працює навіть при зйомці голубів! Ще одна фотографія з трьома елементами: сірі, злегка кошлаті голуби; розмиті кольори й текстури; лінії мокрої бруківки.

3. Рухайтесь

Є одна річ, яка відрізняє професійного фотографа від фотолюбителя - це постійний рух. Ви можете знімати влучно, як снайпер. Але все одно мусите знайти ідеальний кут зйомки, що зробить кадр особливим. Це і є ваша основна робота. Якщо після фотографування об'єкта, який вам подобається, ви розчаровані зображенням, то гарантую вам, що був вибраний неправильний кут знімання. 

Залізьте на дах, ляжте на підлогу, рухайтеся навколо об'єкта - робіть все, щоб побачити у видошукачі найкращий можливий кут. Не бійтеся забруднитися, якщо треба. Маєте бути терплячі (й мати міцні коліна) - ось, що необхідно розвивати фотографам-початківцям.

Є ще одна річ, що робить фотографа ледачим - зум об'єктива. Запам'ятайте, він ніколи не замінить ваше фізичне переміщення до фотографованого об'єкта! Скомпонуйте ваш найкращий знімок та знайдіть ідельний кут зйомки. Доречною порадою буде вибрати правильну фокусну відстань, а тоді рухатись, щоб знайти найліпший ракурс.   

4. Бути ближче

Robert Capa казав - «Якщо ваші фотографії недостатньо гарні, ви не достатньо близько"

Це нагадує мені те, що я колись читав про відомого шеф-кухаря. Він вважав, що різниця між домашніми кухарями та професіоналами в тому, що хатні кулінари бояться включити газ на плиті на повну потужність. Очевидно, те ж і з фотографією!

Якщо ви відчуваєте небажання ставати ближче до об'єкта зйомки, то маєте розібратися в собі чому це так. Відкиньте цей острах, ви будете лише у виграші від більш інтимних зображень. Відомий тревел-фотограф Steve McCurry завжди фотографує предмети за кілька футів від себе (бл. 1м). Така відстань є для нього найбільш прийнятною, це стало його стилем. 

Глибоко вдихніть, тримайте свій страх під контролем, і просто підійдіть ближче. Хай ніщо не стримує вас.

 

5. "Збудуйте" свою фотографію

Коли я блукаю в пошуках об'єктів для зйомки, то шукаю елементи, які можна об'єднати. Часто це починається з однієї речі; то може бути що завгодно - дивна людина, гарний промінь світла, частина дивовижного графіті на бетонній стіні. Якщо якась річ вражає мене, я починаю озиратися, щоб знайти щось ще, аби побудувати композицію, зробити її цікавою.

Я думаю, ви б погодилися, якби на фото вище забрати світло у вікні, то вийшов би гарний кадр. Але це світло робить світлину живою. Такий додатковий елемент створює іншу глибину, відкликається ехом майже церковного світла. Я багато разів проходив повз це місце, часто його знімав. Але одного разу у вікні світилося. Це й перетворило просто гарний кадр у заворожуючий. 

 

6. Озирайтеся

Там, де я знімаю, часто ловлю себе в оточенні інших фотографів - Ейфелева вежа на світанку, захід сонця на Вестмінстерському мосту. Мене постійно дивує те, що майже кожен (або навіть кожен) фотограф буде знімати однаково. Так, ясно, що рожевий захід сонця над будівлею парламенту неймовірний, проте освітлення творить неймовірні речі зі всім, що навколо нас. Отже, коли всі збираються на галявинки знімати щось банальне, ви робіть геть інше - розверніться, та знімайте так, як не знімав ніхто. 

Під час перебування в Парижі я знав, звичайно, що місто вже знімали зі всіх сторін. Париж - найбільш відвідуване місто на Землі (тому й найбільш часто фотографоване). Воно невелике, і більшість гарних місцин знято на камери тисячі разів. Мені ж хотілося пофотографувати Ейфелеву вежу по іншому. Один кадр вийшов найкраще. Тут є пишне золоте світанкове небо, знаменита Ейфелева вежа - все, як на інших світлинах. Але одна знакова річ зробила знімок небанальним - я зловив у кадр прибиральників.  

Майте терпіння досліджувати різні ракурси.

Вуличні прибиральники яскраво контрастують із золотом неба. А Ейфелеву вежу я тримав у кадрі тільки в якості фону. Париж одержимий прибиранням вулиць, таким чином, ми можемо навіть побачити його характер.

 

7. Оптимізуйте свій набір техніки (навчіться ним добре користуватися)

Більшість людей, як правило, мають багато техніки у комплекті. Якщо ви не використовуєте її щодня або навіть щотижня, ви не будете досконало знати, як її застосовувати в різних ситуаціях. Спробуйте послуговуватися тільки одним об'єктивом деякий час та справді вивчити його.

При наявності одного об'єктива ви точно знатимете, як він працюватиме в будь-якій ситуації. Ваші композиції стануть цікавішими, ви не лишатимете такі речі на волю випадку. Випадковості, це те, чого професійні фотографи воліють уникати.

 

8. Знайдіть красу в буденності

Легко отримати ефектний знімок, коли у вас є захоплюючий предмет. Але зробити прості, буденні, банальні речі цікавими - це виклик! Ви мусите його прийняти, бо лише таким чином зможете натренувати свої очі бачити красу у всьому. 

Світлина нижче є яскравим прикладом. Тут цікавими є три речі. Виразні кольори, трохи світла, що падає на стіну, та лінії. Якщо би світло падало на всю стіну або якби зовсім не було світла, фотографія вийшла б нудною. А так, можемо бачити, як працюють три основні елементи, які творять фотографію. 

Я захоплююсь цим знімком - подивіться на кольори та освітлення!

Це частина з довгої серії світлин, над якою я працював у Стамбулі. Мені вона показує, що нема предметів, нецікавих для знімання.

 

9. Попередньо візуалізуйте зображення

Я люблю свою цифрову камеру, але раніше використовував плівку. Тепер ці навички мене добре дисциплінують. 

Отже, попередня візуалізація є супер важливим вмінням, який дійсно допоможе вашій композиції. Ви навчитеся цього знімаючи на плівку. Якщо наперед не продумувати кадри, то вони будуть лише випадковими. 

Попередня візуалізація є "здатністю передбачати готове зображення, перш ніж зробити експозицію" (сказав Ансель Адамс). Найбільше мені подобається простір між баченням кадру подумки та зйомкою його. Йдеться про підготовку, обдумування композиції, врахування елементів освітлення, тощо. Аж тоді ви бачите в голові остаточне зображення. Наприклад, уявіть, що надрукуєте знімок. Як він буде виглядати у ваших руках? Отаке чітке уявлення майбутньої світлини і є попередньою візуалізацією. Якщо ви можете бачити це ясно, то знімайте. Якщо не бачите - продовжуйте працювати над ним.

Попередню візуалізацію добре використовувати, коли йдеться про пору дня. У пейзажній фотографії доводиться чекати ідеального моменту для найкращого освітлення. Ось ситуація вище, де у композиції був потенціал. Проте зображення виглядало досить плоским, і якщо б нічого не відбулося, це не було б цікаво. Я став чекати сходу сонця: хмари заповнились рожевим світлом додаючи світлині більше глибини.

10. Шукайте візерунки

Візерунки бувають різних форм та милують око. Візерунком є все, що повторюється, що перетворює природні якості вашого предмета в щось абстрактне. Людям більше припаде до душі картина й форма, яку вона робить й менше сам предмет.

"Який би емоційний відгук не викликав один елемент дизайну, він множиться, коли повторюється у вигляді малюнка." - Брайан Петерсон

Такі малюнки стануть особливими, якщо заповнити кадр ними та повністю відрізати все інше. На це завжди цікаво дивитися.

Інакшим способом створення візерунків є відображення. Я люблю гратися з відбиттями. Скрізь, де є трохи води, навіть просто дощ на вулиці чи блискучі поверхні, ви можете побавитися з віддзеркаленнями.

Як тільки ви почнете шукати візерунків, будете бачити їх всюди.

Час практикуватись!

Автор: Anthony Epes


Posted on June 7, 2016 and filed under композиція.