Як використовувати тіні, щоб зняти приголомшливий захід сонця

 

Pedro Quintela - викладач історії, талановитий фотограф. Ось його поради для тих, хто хотів би поліпшити свої фото - від побудови гармонійної композиції до гармонії кольору. «Багато хто цікавиться, як я роблю та редагую свої світлини, тому я вирішив створити цей покроковий урок про серію моїх останніх популярних фотографій «Країна тіней».

Цей урок стане вам у пригоді для власної пейзажної фотографії. Сподіваюся, це стане для вас кроком вперед у фотографуванні. Для постобробки "Країни тіней" я використовував Adobe Photoshop Lightroom 5. Можна також працювати на попередніх або новіших версіях програмного забезпечення.

Час вирішує все

Якщо у вас на увазі вже є місце зйомки, наступним кроком буде дізнатися прогноз погоди, час сходу та заходу сонця. Фахівці стверджують, що передбачення є точними тільки максимум на 4 дні вперед. Отож, якщо я готуюся до поїздки на локацію зйомки за тиждень наперед, я мушу бути завжди готовим, що прогноз дня може кардинально змінитися. Проте, я все одно налаштований позитивно і залишаюся фотографувати, якщо локація не дуже далеко. У мене також є програми на телефоні, які допомагають отримати всю точну інформацію в режимі реального часу.

Чому такими важливими є хмари на вашій світлині? Люди, які не мають навичок пейзажного фотографування, думають, що немає нічого кращого, ніж ясне і сонячне небо. Це, насправді, не дуже правильно, тому що без хмарності (65% є оптимальним) ви не отримаєте правильної драми, яку ми всі так любимо бачити. Я вважаю, що фотографія з хмарами буде набагато більш вражаючою , аніж без них. Єдиним випадком, коли чисте небо буде доречним, це якщо ви захоплюєтеся астрофотографією. В цьому разі новий місяць - найкращий період, щоб зробити таке фото.

Ще однією з основних деталей є момент дня. Схід і захід сонця є двома влучними моментами. У ці конкретні періоди дня ми досягаємо довших тіней, які є приємними для споглядання. На додаток до всього, текстури наповнюються життям від кута освітлення. Із хмарним небом ми можемо захопити дивовижні кольори та примхливі світлові промені. Ми ніколи не знаємо, що матінка-природа приберегла для нас. Тому ловіть момент, на який ви так довго чекали.

Отже, я приходжу на місце зйомки за 45 хвилин до передбачуваного часу сходу сонця, щоб налаштуватися. Звичайно, я також напоготові через постійні зміни світла, які можуть статися через нижні пласти хмар і вітер. Я ретельно вибираю конкретний день і годину, щоб знімати «Країну тіней».

Поради щодо зйомки

Для мене (та майже для всіх), зйомка пейзажу без штатива - не варіант. Це єдиний спосіб, яким ми можемо стабілізувати і вирівняти камеру, уникнути кривих горизонтів, розмитості та створити комфортну робочу зону. Я не пригадую зйомки пейзажу без штатива. Також обов'язковою для мене є знімання з ввімкненим 2-секундним таймером чи з пультом дистанційного управління. Таким чином я можу запобігти потенційному струсу камери, що виникає при натисканні кнопки спуску затвора. Ви також можете використовувати блокування дзеркала, щоб уникнути ситуацій такого роду. При використанні невеликої діафрагми, щоб отримати більшу глибину різкості, швидкість затвора має бути досить малою. Вона має бути ще нижчою, якщо ви використовуєте фільтри. Використання фільтрів є відмінним способом отримати найкращу експозицію зі зйомки.

Для цього зображення я використав 6d Canon, на F / 16. Я знімав в 25 мм (широкий кут) при мінімально можливому ISO 50 для запобігання шуму, незважаючи на відмінний повнокадровий датчик IQ. Таким чином, я отримав витримку близько 1 секунди (0,6с в даному випадку), що дозволило ввійти додатковому світлу на передній план. На нього й спроектовано ці дивовижні тіні. Було використано горизонтальну раму на міцному штативі з дистанційним кабелем. На додаток до всього я також спробував 0,9 нейтральний фільтр з градуйованим м'яким переходом. Зрештою, я покинув його, тому що мені не сподобалася тінь, яку темна ділянка фільтра створювала над гілками дерев.

Робоче редагування 

Я завжди знімаю в RAW, щоб отримати максимальну віддачу від моїх файлів. Так вони можуть надати нам більше простору для роботи в цифровій фотолабораторії. Я не буду вступати в дискусії про переваги і недоліки редагування. У моєму випадку, з часом, я знайшов особистий підхід до роботи, що враховує моє бачення і стиль. Я, зазвичай, знімаю тільки одне зображення, зберігаючи при цьому основні моменти і довіряючи хорошому динамічному діапазону моєї камери.

"Країна тіней" була відредагована за допомогою одного з шаблонів, які я сам створив. По перше, я налаштував баланс білого, щоб додати теплоту сцені так, щоб це було більше схоже на реальність. Потім я закрив відблиски та відкрив тіні. Так я отримав більше інформації про мій недоекспонований знімок, зроблений так навмисне. Це безпечно робити повнокадровою камерою на якомусь етапі без втрати деталей або отримання шуму.

Наступним кроком є налаштування білого та чорного. Утримуючи Alt (опція на ПК) і перетягуючи повзунки, ви побачите області, де біле або чорне підрізані. Коли ви досягнете точки білого, ви повинні зменшити біле, тому що ризикуєте «видути» його. Крім того, коли у вас немає більше відсікання чорного, прийшов час, щоб зупинити підвищення повзунка чорного.

На присутніх тут фото я підняв ясність на 26. Таким чином, я збільшив контраст середніх тонів, які виявили деяку додаткову текстуру й деталі. Саме це мені було потрібно на світлій області тіні дерева. Потім я підняв повзунок контрастності до +30, що підштовхнуло силу тонів. Це я роблю із зображеннями лише такого типу. Вібрація була збільшена на 10; таким чином, це надало додаткового кольору, не роблячи інші області зображення занадто насиченими.

Наступним кроком стало додавання віньєтки. Я використав віньєтку, щоб перемістити погляд глядача. Я хотів, щоб глядач дивився на головний об'єкт сцени, призахідне світло, дерево і глибокі тіні. Всі ці предмети привернули й мою увагу на початку, коли я знімав. Щоб підкреслити настрій і відчуття, я також використав радіальний фільтр.

Ще одну важливу групу коригувань можна знайти на панелі HSL. Яскравість червоного, оранжевого і жовтого були збільшені на цьому зображенні. Я зробив це, щоб вплинути на центральну область зображення.

Диференційний (градуйований) фільтр був застосований до верхньої частини неба. Я хотів передати синюватість кольору, як було в реальності. Також затемнив трохи більше негативного простору навколо дерева, щоб підкреслити сцену.

На базовій панелі я вибираю перевірку профілю корекції об’єктива.

До і після

І це все! Ви можете переглянути деякі з моїх інших пам'ятних знімків.

Джерело:  iso.500px.com